• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
4

پیش‌بینی/ چگونه «جوانی آفریقا» باعث رشد جهان خواهد شد؟! پاسخ مجمع جهانی اقتصاد

  • کد خبر : 8802
  • ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۷
پیش‌بینی/ چگونه «جوانی آفریقا» باعث رشد جهان خواهد شد؟! پاسخ مجمع جهانی اقتصاد
مجمع جهانی اقتصاد در یک گزارش آماری در سایت اینترنتی خود نوشته که تا سال 2035 تعداد جوانان آفریقایی که به سن کار خواهند رسید، بیشتر از جوانان سایر نقاط جهان خواهد بود. در صورت سرمایه‌گذاری مناسب در زمینه آموزش، تکنولوژی و کارآفرینی، این جوانان پتانسیل بی‌حد و حصری برای پیشبرد توسعه پایدار و تغییر و تحول در آفریقا خواهند داشت.

به گزارش شفقنا به گفته این سایت؛ تحول دیجیتال یکی از این زمینه هاست که پتانسیل کافی برای معکوس کردن روند بیکاری و تغییر ساختار اقتصادی آفریقا را دارد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا از مجمع جهانی اقتصاد؛ آفریقا قاره‌ای است سرشار از انرژی جوانی و پتانسیل‌های بکر؛ و با توجه به این واقعیت که بیش از ۶۰ درصد جمعیت این قاره کمتر از ۲۵ سال دارند، می‌توان گفت که جوان‌ترین جمعیت جهان را دارد. حالا در شرایطی که انتظار می‌رود جمعیت آفریقا تا سال ۲۰۵۰ از ۱٫۴ میلیارد جمعیت امروز به ۲٫۵ میلیارد نفر برسد؛ پیش‌بینی می‌شود که افزایش درصد جوانی این جمعیت جوان حتی رشد بیشتری هم خواهد داشت. چنان‌که پیش‌بینی می‌شود که تا سال ۲۰۳۵ تعداد جوانان آفریقایی که به سن کار خواهند رسید، بیشتر از مجموع جوانان دیگر مناطق جهان خواهد بود.

کلید پتانسیل توسعه آفریقا در دست جوانان این قاره است؟

در شرایطی که چین، ژاپن، کره و بسیاری از کشورهای اروپایی همه و همه در حال تجربه کاهش محسوس و ملموسی در شمار کارگران جوان خود هستند؛ جمعیت رو به رشد جوانان آفریقایی این پتانسیل را دارد که بار رشد جهان در سال‌های آتی را بر دوش داشته باشد. این همان کاری است که در سال‌های اخیر کارگران جوان چین به انجام رسانده و اقتصاد جهان را قدرت بخشیده‌اند.

بی‌تردید بهره‌مندی از این پتانسیل نیازمند اصلاحات جسورانه و تحول‌آفرین است. بند ششم طرح بلندپروازانه «دستور کار ۲۰۶۳»- طرح جسورانه اتحادیه آفریقا برای تبدیل این قاره به قدرت آینده جهان- چارچوب مورد نیاز در زمینه ایجاد رشد و پیشرفت در امور جوانان از طریق سرمایه‌گذاری هدفمند در زمینه آموزش، تکنولوژی و کارآفرینی ارائه شده است.

تحصیل برای تحریک تحول

سرمایه‌گذاری در زمینه تحصیلات و آموزش باکیفیت برای آزاد کردن پتانسیل کامل جوانان و جوانی در آفریقا ضروری به نظر می‌رسد، اما چالش‌های مهمی در بخش آموزش وجود دارد. در واقع با وجود پتانسیل عظیم و گسترده جوانان آفریقا، چالش‌های قابل توجهی در بخش آموزش وجود دارد. در حال حاضر در کشورهای جنوب صحرای آفریقا بیش از ۳۰ میلیون کودک در سنین دبستان وجود دارند که از تحصیل بازمانده‌اند و این موضوع آن‌ها را از فرصت‌های حیاتی و اساسی یادگیری محروم کرده و نابرابری فاحش در زمینه بهره‌مندی از فرصت‌های آموزشی برابر را برجسته می‌کند.

حالا در شرایطی که پیش‌بینی می‌شود جمعیت آفریقا تا سال ۲۰۵۰ به ۲٫۵ میلیارد نفر خواهد رسید؛ به نظر می‌رسد که تلاش‌های امیدوارکننده‌ای در زمینه رسیدگی و حل و رفع این مسائل در جریان است. اتحادیه آفریقا در حال پیگیری روندی برای رسیدن به یک سیستم آموزشی عادلانه‌تر است که مناسب قرن بیست و یکم باشد.
این اتحادیه با ایجاد یک کارگروه موقت این تغییر را در زمینه آموزش پیگیری کرده- و راه‌حل‌هایی چون افزایش سرمایه‌گذاری در زمینه آموزش و آموزش معلمان و ادغام تکنولوژی را در کنار رهبری سیاسی قدرتمند به عنوان راه‌های مقابله با چالش‌های موجود در این زمینه پیشنهاد داده است.

علاوه بر این، استراتژی آموزش قاره‌ای برای آفریقا که از ۲۰۱۶ آغاز شده، قرار است تا سال ۲۰۲۵ مسیر و جهت سیستم‌های آموزشی و تمرینی را دوباره تعریف کرده و به طور مشخص و واضح به توسعه پایدار و ترویج دانش، شایستگی، مهارت، نوآوری و خلاقیت مورد نیاز برای پرورش ارزش‌های اصیل آفریقا بپردازد. در این میان دولت‌ها و شرکت‌ها نیز باید با افزایش سرمایه‌گذاری در زمینه آموزش، مهارت‌های مورد نیاز برای پیشرفت در اقتصاد و ساخت یک جامعه جدید را پیگیری کنند.

بر این اساس، مجمع جهانی اقتصاد با همکاری دولت‌های نیجریه و آفریقای جنوبی، یک سری شتاب‌دهنده‌های مهارتی راه‌اندازی کرده که هدف آن تسهیل یادگیری و ارتقای مهارت‌های مادام‌العمر و استفاده از این توانایی و البته جمع‌آوری و تامین بودجه برای توسعه مهارت‌ها و ایجاد سیستم‌های اطلاعاتی برای مهارت‌هایی است که در حال حاضر و آینده مورد نیاز است.

تکنولوژی و نوآوری

تغییرات و پیشرفت‌های دیجیتال آفریقا در زمینه چالش‌های موجود در مورد اشتغال جوانان نویدبخش هستند. در عصر دیجیتال، فناوری این قدرت را دارد که چشم‌انداز اجتماعی و اقتصادی آفریقا را متحول کند. دسترسی به فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی می‌تواند شکاف دیجیتال را پر کرده و برای جوانان آفریقایی فرصت‌هایی را برای کسب دانش و توسعه ایده‌های نوآورانه و ارتباط با جامعه جهانی فراهم کند. با این حال، طبق گزارش یونیسف، سه نفر از هر چهار جوان فاقد مهارت‌های لازم برای مشارکت کامل در اقتصادهای دیجیتالی هستند.

در این راستاست که نماینده جوانان اتحادیه آفریقا با مشارکت گوگل و دولت‌های منطقه کمپین مهارت‌های دیجیتال را دنبال می‌کند- که بخشی از کمپین بزرگ‌تر تحول دیجیتال اتحادیه آفریقاست که این هدف را دنبال می‌کند که تا سال ۲۰۲۴ بیش از ۱۰۰۰۰۰ جوان را به مهارت‌های دیجیتال مجهز خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://akhbarekar.ir/?p=8802

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.