• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
3

می خواهید شغل خود را از دست ندهید، هوش مصنوعی بیاموزید

  • کد خبر : 17047
  • ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۱
می خواهید شغل خود را از دست ندهید، هوش مصنوعی بیاموزید
اخبارکار - برندگان امروز کسانی (کارمندان و افراد دارای مشاغل مرتبط) هستند که می آموزند، چگونه از هوش مصنوعی برای ماندن در رقابت استفاده کنند. بر اساس شاخص ترندهای کاری مایکروسافت در سال ۲۰۲۴، در حالی که بسیاری از متخصصان (۴۵ درصد) نگران هستند که هوش مصنوعی جایگزین شغل آن ها می شود، اکثریت (۵۵ درصد) روسای شرکت ها نگران کمبود استعداد برای ایفای این نقش هستند.

لارنس لیو، مدیر نوآوری هوش مصنوعی در AI سنگاپور که در جریان یک میزگرد در رویداد Salesforce World Tour Essentials در این کشور سخن می گفت، با اشاره به اینکه افراد نباید نگران باشند که با آمدن هوش مصنوعی شغل خود را از دست می دهند، اظهارداشت: شما در صورتی با کسی جایگزین خواهید شد که از هوش مصنوعی استفاده نمی کنید و عملکرد بهتری نسبت به او نداشته باشید.

بر اساس شاخص ترندهای کاری مایکروسافت در سال ۲۰۲۴، در حالی که بسیاری از متخصصان (۴۵ درصد) نگران هستند که هوش مصنوعی جایگزین شغل آن ها می شود، اکثریت (۵۵ درصد) روسای شرکت ها نگران کمبود استعداد برای ایفای این نقش هستند.

این گزارش اعلام می دارد، ۷۱ درصد از روسای شرکت ها گفته‌اند که یک گزینه با تجربه کمتر، اما با مهارت‌های هوش مصنوعی را به یک گزینه با تجربه‌تر بدون آگاهی از هوش مصنوعی را ترجیح می‌دهند. کمبود استعداد یادگیری هوش مصنوعی منجر به از دست دادن فرصت های بزرگ شغلی برای افراد می شود و این مساله نیاز به یادگیری مهارت‌های هوش مصنوعی را دو چندان می کند.

در حالی که هوش مصنوعی از زمان راه‌اندازی ChatGPT OpenAI در نوامبر ۲۰۲۲ مورد بحث بوده است، شرکت‌های بزرگ در ادغام این فناوری و کمک به ارتقای مهارت‌های استعدادهای خود کند بوده‌اند. در اکثر این شرکت ها ظاهر محیط کار مدرن به نظر می رسد، اما در عمل با هدف فاصله زیادی دارند.

طبق مطالعه مایکروسافت، در حالی که ۷۹ درصد از مدیران بر این باورند که شرکت آن ها باید هوش مصنوعی را برای ماندن در رقابت بپذیرد، اما فشار برای ایجاد بازده فوری سرمایه گذاری، انتقال هوش مصنوعی را کند کرده است.

حتی برخی کارمندان در سرتاسر جهان خود وارد عمل شده و به تنهایی ابزارهای هوش مصنوعی را یاد گرفته و استفاده کنند. درست است که این مساله یک مزیت برای کارمندی محسوب می شود که کاربرد هوش مصنوعی را به تنهایی آموخته، اما در کل به زیان یک مجموعه است و مدیران باید ارتقاء مهارت با هوش مصنوعی را به همه کارمندان آموزش دهند.

خطرات هوش مصنوعی خودآموز

کارشناسان می گویند، یکی از بزرگترین مشکلات ارتقاء مهارت هوش مصنوعی به تنهایی این است که بسیاری از مردم نمی دانند چگونه این کار را ایمن و موثر انجام دهند. بسیاری از منابع هوش مصنوعی مانند ChatGPT و ابزارهای دیگر با استفاده از مدل‌های زبان بزرگ (LLM) به صورت آنلاین و «رایگان» وجود دارد، اما کارشناسان می‌گویند، این ابزارها در واقع رایگان نیستند؛ LLM ها الگوریتم هایی هستند که می توانند با استفاده از مجموعه داده های عظیم اطلاعات را شناسایی، خلاصه، ترجمه، پیش بینی و تولید کنند.

لیو در این خصوص با اشار به اینکه هیچ چیز رایگان در این دنیا وجود ندارد، گفت: داده های شما کالایی است که در حال معامله آن هستید؛ شما نباید از داده های شرکت یا هیچ یک از داده های شخصی خود (هنگام استفاده از ابزارهای آنلاین رایگان هوش مصنوعی) استفاده کنید. انجام این کار می تواند داده های شخصی یا شرکتی حساس را در معرض خطر قرار دهد. بخشی از ارتقاء مهارت در ابزارهای هوش مصنوعی، یادگیری نحوه انجام این کار ایمن و مؤثر است.

مهارت هوش مصنوعی ضروری است

به گفته لیو، مهمترین مهارتی که امروزه باید یاد گرفت برقراری ارتباط موثر با LLM های موجود با هوش مصنوعی است. ChatGPT AI را باز کنید، Copilot مایکروسافت و Gemini گوگل از LLM استفاده می کنند.

لیو به CNBC گفت: مردم به اشتباه از ChatGPT استفاده می کنند، زیرا آن دقیقاً شبیه جستجوی Google است. هنگام کار با یک LLM، نکته کلیدی این است که مراقب جستجو های خود باشید.

به گفته لیو، بهترین راه برای ارتقاء مهارت در ابزارهای هوش مصنوعی به تنهایی، نحوه استفاده از آن هاست. از طریق تمرین، می‌توانید یاد بگیرید که چگونه به LLM دستورات توصیفی بیشتری بدهید که به ایجاد نتیجه دلخواه شما کمک می‌کند.

لیو گفت: اگرچه ممکن است ابزارهای هوش مصنوعی همچنان غریبه برای شما به نظر برسند، اما تا سال آینده، این ابزارها مانند این خواهد بود که بدانید چگونه از غلط‌گیر املای خود در Microsoft Word استفاده کنید.

نویسنده: ارنستین سیو

مترجم: سید مسلم یگانه

لینک کوتاه : https://akhbarekar.ir/?p=17047

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.