• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
3
مدیرحوزه های علمیه کشور:

سه محصول هوش مصنوعی در کشور معرفی می‌شود

  • کد خبر : 4648
  • ۰۵ تیر ۱۴۰۲ - ۷:۵۲
سه محصول هوش مصنوعی در کشور معرفی می‌شود
مدیر حوزه‌های علمیه کشور از معرفی سه محصول هوش مصنوعی در آینده‌ای نزدیک در کشور خبرداد.

به گزارش اخبارکار به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، آیت الله علیرضا اعرافی در جلسه شورای آموزش و پرورش میبد گفت: هوش مصنوعی را ۱۰ سال پیش با یک تیم هشت نفره از بهترین متخصصان ایرانی با ۲۰ میلیون تومان پول شخصی شروع کردم.
وی با اشاره به راه اندازی ستاد راهبری هوش مصنوعی در حوزه علمیه افزود: تیمی با حضور بیش از ۱۰۰ متخصص هوش مصنوعی در جمهوری اسلامی مشغول به کار است که در آینده‌ای نزدیک دو یا سه محصول هوش مصنوعی معرفی خواهد شد.
امام جمعه میبد تصریح کرد: هوش مصنوعی در همه قلمرو‌ها و علم و فناوری موثر است و تا پنج سال آینده، ده‌ها شغل را تعطیل، تغییر یا ایجاد خواهد کرد.
وی دوری از این هوش را غیرممکن عنوان کرد و اظهار داشت: سرعت حرکت در هوش مصنوعی بسیار بالاست و در ایران نیز سرعت نسبتا خوبی دارد، اما باید گام‌های جدی تری برداشت.
اعرافی، راهبرد آموزش و پرورش را پیشگامی در بکارگیری هوش مصنوعی توصیف کرد و ادامه داد: میبد باید در قلمرو هوش مصنوعی در آموزش و پرورش و مراکز علمی، پیشگام رشد، توسعه و گسترش باشد.
وی بر تهیه طرح جامع ایجاد زیرساخت‌های سخت افزاری و نرم افزایی هوش مصنوعی در آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: رشد دانش آموزان در این زمینه و ارتباط هوش مصنوعی با همه رشته‌ها و آشنایی معلمان و مدیران و عناصر موثر در آموزش و پرورش در حوزه هوش مصنوعی و امکانات لازم باید در یک طرح جامع دیده شود و ادارات و صنعت هم مورد اهتمام قرار گیرند. 
عضو مجلس خبرگان رهبری تشکیل خانه نخبگان و حمایت از دانش آموزان نخبه را خواستار شد و افزود: آموزش و پرورش باید در این زمینه تحرک بیشتری از خود نشان دهد.

لینک کوتاه : https://akhbarekar.ir/?p=4648

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.