• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
9

«خودکشی یکی از کارگران به دلیل اخراج کذب است/ آمارها درخصوص قطع بیمه کارگران ساختمانی مورد تأیید نیست/ ضامن امنیت شغلی کارگران هستیم»

  • کد خبر : 8067
  • ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۲
«خودکشی یکی از کارگران به دلیل اخراج کذب است/ آمارها درخصوص قطع بیمه کارگران ساختمانی مورد تأیید نیست/ ضامن امنیت شغلی کارگران هستیم»
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، قطع بیمه 300 هزار کارگر ساختمانی و خودکشی یکی از کارگران به دلیل اخراج از کار را تکذیب کرد و گفت: به دنبال بهبود وضعیت معیشتی و تأمین امنیت شغلی کارگران هستیم.

به گزارش اخبارکار ، دکتر سیدصولت مرتضوی در گفت وگو با شفقنا در واکنش به حواشی ایجاد شده در موضوع بیمه کارگران ساختمانی، اظهار کرد: مجلس قانونی را درخصوص بیمه کارگران ساختمانی تصویب کرد که پس از آن مجدداً نمایندگان مجلس طرحی دادند که براساس آن با قید فوریت، قانونی که تصویب شده بود، به مدت دو سال متوقف شود. موضوع به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفت و شورای نگهبان نیز ایرادات قانون اساسی گرفت و گفته شد که این مصوبه خلاف سیاست های کلی است.
آقای مرتضوی ادامه داد: در نهایت طرح به مجلس برگشت و همکاران ما دارند با مجلس همراهی می کنند تا طرح جامعی داشته باشیم. ملاک عمل ما ماده ۵ قانون قبلی است مبنی بر اینکه هزینه بیمه از کارفرمایان گرفته شود و کارگران عزیز بیمه شوند و بر این اساس کارگر هیچ دغدغه ای ندارد.
وی درباره صحبت های اخیر رئیس کانون کارگران ساختمانی که اعلام کرده بود: «بیمه ۳۰۰ هزار کارگر ساختمانی قطع شده و ۵۰۰ هزار نفر اکنون در نوبت بیمه هستند» گفت: چنین آمارهایی مورد تأیید نیست. می گویند: «البینه علی المدعی» شما هم از مدعی سوال کنید.
وی در واکنش به خبر منتشر شده از خودکشی یکی از کارگران پس از اخراج از محل کار، گفت: این خبر کاملاً کذب است. آن کارگر عزیز اخراج نشده بود و خبرسازی کردند.
وی در پاسخ به این پرسش که برای بهبود معیشت و امنیت شغلی کارگران چه اقداماتی انجام شده است؟ بیان کرد: برای بهبود معیشت کارگران از طریق افزایش حقوق در تلاش بوده و هستیم. درخصوص تأمین امنیت شغلی نیز بر این باور هستیم که امنیت شغلی برای آحاد مختلف مخصوصاً کارگران عزیز باید تضمین شود.
آقای مرتضوی تأکید کرد: ما ضامن امنیت شغلی کارگران هستیم، موضوع بیمه بیکاری هم به همین خاطر هست که اگر کارخانه ای به هر دلیلی تعطیل شد یا کارگری را از کار بیکار کردند، از مزایا و مواهب بیمه بیکاری استفاده کنند تا دوباره شغلی جدید برای آنها تأمین شود.

لینک کوتاه : https://akhbarekar.ir/?p=8067

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.