• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
3
روزنامه آبزرور خبرداد:

جداشدن ۱۷۰ هزار نفر از کادر درمان انگلیس

  • کد خبر : 5366
  • ۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۷:۵۱
جداشدن ۱۷۰ هزار نفر از کادر درمان انگلیس
روزنامه آبزرور فاش کرد سال گذشته حدود ۱۷۰ هزار نفر از افراد شاغل در نظام بهداشت و درمان ملی انگلیس به علت فشار کاری و اضطراب محیط کار، از کار خود دست کشیدند و نظام سلامت انگلیس را ترک کردند.

  به گزارش­ اخبارکار ، به نقل از این روزنامه ، در مدت یک سال حدود ۱۷۰ هزار نفر از کادر درمان از شبکه درمانی این کشور جدا شدند.

فشار کاری بر کادر درمان انگلیس به صورت بی سابقه‌ای افزایش یافته است. همین مسئله سبب شده است شماری از کارکنان این بخش از نظام بهداشت و درمان ملی انگلیس جدا شوند.

روزنامه آبزرور امروز فاش کرد در سال گذشته حدود ۱۷۰ هزار نفر از افراد شاغل در نظام بهداشت و درمان ملی انگلیس به علت فشار کاری و اضطراب محیط کار، از کار خود دست کشیدند و نظام سلامت انگلیس را ترک کردند. این خبر در مقطعی اعلام می‌شود که ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس، طرحی را برای حفظ نیروی کار جدید و نگهداشتن نیروی کار سابق در این بخش شروع کرده است.

بیش از ۴۱۰۰۰ نفر از افرادی که از نظام بهداشت و درمان انگلیس در سال گذشته جدا شدند، پرستارانی بودند که کارشان را رها کردند.

براساس گزارش متنشر شده، بیش از ۴۱۰۰۰ نفر از افرادی که از نظام بهداشت و درمان انگلیس در سال گذشته جدا شدند، پرستارانی بودند که کارشان را رها کردند. این رقم، بالاترین رقم ترک کار پرستاران انگلیسی در دستکم یک دهه گذشته است. تعداد کارکنان نظام بهداشت وسلامت ملی انگلیس که به طور کلی کارشان را ترک می‌کنند در سال ۲۰۲۲ در مقایسه با سال ۲۰۱۹ بیش از بیست و پنج درصد افزایش یافته است.

بررسی تطبیقی این آمار با آمار سال ۲۰۱۰ نشان می‌دهد که نخست وزیر ریشی سوناک با چالشی جدی در این زمینه مواجه است. درست به همین علت است که سوناک روزجمعه، طرح جدید جذب و نگهداشت نیروی کار را به منظور ارتقای آموزش و حفظ کارکنان بیشتر کلیدزد.

به گفته جولیان هارتلی، مدیر اجرایی نظام ملی بهداشت و درمان انگلیس، کادر درمان انگلیس در طول همه گیری کرونا عملکرد درخشانی از خود نشان داد، اما هیچ فرصتی برای تنفس و تجدیدقوا نداشت. به گفته هارتلی، آمار مربوط به خروج افراد از نظانم بهداشت و درمان انگلیس نگران‌کننده است و باید این روند را معکوس کرد. هارتلی تاکید دارد که باید بر رفاه کارکنان و توسعه حرفه‌ای مستمر آن‌ها تمرکز داشت و نشان داد به نیرو‌های فعال در خط مقدم بهداشت و درمان، اهمیت ویژه قائل می‌شویم.

هارتلی گفت که از طرح نیروی کار، به ویژه گسترش مسیر‌های کارآموزی برای کارکنان بالینی و برنامه‌های بلندپروازانه برای آموزش کارکنان بیشتر و کاهش اتکاء به جذب نیرو‌های بین المللی استقبال می‌کند.

در سال منتهی به ۳۱ دسامبر ۲۰۲۲، حدود ۱۶۹۵۱۲ فرد شاغل در نظام ملی بهداشت و درمان انگلیس، کار خود را در بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی-درمانی محلی و سایر سازمان‌های درمانی ترک کردند. این درحالی است که در سال ۲۰۲۱، این رقم ۱۴۹۶۷۸ نفر بود. این ارقام شامل همه کارکنان بخش درمان ازجمله پزشکان، پرستاران، رانندگان آمبولانس ها، مدیران، کارگران پشتیبانی و کارکنان فنی است.

کارشناسان بر این باورند که سال ۲۰۲۲ احتمالاً اوج خروج از خدمات کادر درمان شبکه ملی درمان انگلیس باشد، زیرا افرادی در دوران کرونا، به علت ظهور این بیماری همه گیری، بازنشستگی خود را به تعویق انداختند و سال گذشته فرصت خوبی برای پایان دادن به خدمت آن‌ها بود.

کارشناسان می‌گویند باید برای ایجاد توازن و تعادل بین کار و زندگی شخصی افراد شاغل در بخش بهداشت و درمان چاره اندیشی اساسی کرد و باید شکاف‌های موجود در این زمینه را با سرعت پرکرد، زیرا افراد باتجربه از نظام بهداشت ودرمان ملی کشور جدا می‌شوند بدون آنکه جایگزین‌هایی برای آن‌ها ایجاد شود. دولت انگلیس برنامه‌هایی برای افزایش ۵۰ درصدی مکان‌های آموزشی برای تربیت پزشک به تعداد ۶۰۰۰ نفر در سال تا سال ۲۰۳۱ مدنظر دارد. این درحالی است که نتایج یک نظرسنجی در میان پزشکان عمومی انگلیس در سال ۲۰۲۲ نشان داد که ۳۹ درصد از پزشکان عمومی در سراسر انگلیس به طور جدی به فکر ترک این حرفه در پنج سال آینده هستند.

استرس روانی که پزشکان عمومی تحت آن قرار دارند، باورنکردنی است.

دکتر دیوید ریگلی، معاون کمیته پزشکان عمومی انگلیس در این باره می‌گوید: «استرس روانی که پزشکان عمومی تحت آن قرار دارند، باورنکردنی است. شماری از پزشکان عمومی در اواسط حیات حرفه‌ای خود هستند، اما احساس می‌کنند به علت وضعیت سلامت روانی خود، نمی‌توانند در این شغل بمانند.»

مقامات دولتی انگلیس می‌گویند گسترش برنامه‌های آموزشی و اقداماتی برای بهبود میزان ماندگاری نیروها، می‌تواند به این معنا باشد که ۲۰۳۶ دستکم ۶۰۰۰۰ پزشک و ۱۷۰۰۰۰ پرستار بیشتر در نظام ملی بهداشت و درمان انگلیس جذب شوند. آن‌ها تاکید دارند اقدامات عملی و پایداری برای حفظ استعداد‌های موجود مدنظر است و صد‌ها هزار نفر دیگر نیز استخدام می‌شوند و آموزش می‌بینند.

لینک کوتاه : https://akhbarekar.ir/?p=5366

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.