• امروز : چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 23 October - 2024
1

اعتصاب کارگران علیه اصلاحات در این کشور

  • کد خبر : 9592
  • ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
اعتصاب کارگران علیه اصلاحات در این کشور
دولت محافظه کار یونان لایحه جدیدی برای کار ارائه کرده که قرار است یونان را با سایر کشور‌های اتحادیه اروپا هماهنگ کند.

به گزارش  اخبارکار به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ دولت محافظه کار یونان لایحه جدیدی برای کار ارائه کرده که قرار است یونان را با سایر کشور‌های اتحادیه اروپا هماهنگ کند.
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی اتحادیه‌های کارگری یونان و برخی از کارشناسان کارگری می‌گویند این لایحه در واقع حقوق اولیه را لغو می‌کند. آن‌ها متعهد شده اند که با این قانون مبارزه کنند.
مردم در یونان در دفاع از درآمد‌های خود به خیابان‌ها ریختند. کارکنان بخش دولتی و خصوصی در یونان می‌گویند قانونی که دولت پیشنهاد داده است باعث طولانی شدن ساعات کار، لغو پرداخت‌های اضافه کاری و کاهش حق برگزاری اعتصاب می‌شود.
 النی مناگاکی، اتحادیه نساجی،: قانون پیشنهادی دولت اساسا مجوزی برای ۱۳ ساعت کار در روز است. این قانون از کارکنان می‌خواهد تا زمان مرگشان، هر زمان که صاحب کار اراده کرد، در حالت آماده باش باشند بدون اینکه اضافه کار یا منافع دیگری دریافت کنند. ما می‌خواهیم توافقات سه ساله مربوط به حقوق، هفت ساعت کار در روز، هفته کاری ۳۵ ساعته و تعطیلی روز‌های یکشنبه، بار دیگر باز گردد.
در پی بحران مالی جهانی سال ۲۰۰۹، همزمان با چالش‌های دولت برای درآمد زایی، حقوق‌ها کاهش و مالیات‌ها افزایش یافت. از زمان بازگشت به قدرت در سال ۲۰۱۹، دولت حزب دموکراسی نوین، مالیات بر درآمد را کاهش و دستمزد حداقل را احیا کرده است، ولی مشاغل مورد نیاز بخش دولتی را (با استخدام افراد جدید) پر نکرده است. به عنوان مثال این دولت قول داده بود هشت هزار پزشک و پرستار در بخش دولتی استخدام کند، ولی به گفته این پزشک، در این بخش ۴۰ هزار پست خالی وجود دارد.

لینک کوتاه : https://akhbarekar.ir/?p=9592

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.