• امروز : چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 23 October - 2024
4
مشاور وزیر آموزش و پرورش:

معلم‌هایی باید تربیت و جذب کنیم که پاسخگوی دانش آموزان فعلی باشند

  • کد خبر : 6421
  • ۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۶
معلم‌هایی باید تربیت و جذب کنیم که پاسخگوی دانش آموزان فعلی باشند
علی باقرزاده مشاور وزیر آموز وپرورش در سفر خود به خوزستان و در نشست با مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: زیست بوم تعلیم و تربیت در حال توسعه است و ناگزیر هستیم به گونه‌ای این موضوع را مدیریت کنیم تا نسل آینده‌ای متعهد و کارآمد پرورش دهیم.

به گزارش اخبارکار به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، وی درخصوص فرآیند ارزیابی تکمیلی داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش می‌گوید: تعلیم و تربیت در چندسال آینده با تحول های زیادی مواجه خواهد شد، تکنولوژی برای یادگیری، در حال پیشرفت است و آموزش و پرورش نیز باید با علم روز دنیا خود را تطبیق دهد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نسل جدید خیلی پیش از معلم حرکت می‌کنند و زیاد به تعلیمات معلم اکتفا نمی‌کنند، ادامه داد: آن‌ها مدعی هستند که توان کار گروهی در قالب ایجاد شبکه را دارند، به همین دلیل باید معلم‌هایی تربیت و جذب کنیم که پاسخگوی دانش آموزان فعلی باشند.

وی با بیان اینکه در گزینش باید معلمی انتخاب شود، گفت: آن‌ها باید اکوسیستم جدید آموزشی را بپذیرد و انگیزه یادگیری فضای جدید را داشته باشد.

باقرزاده با تاکید بر اینکه معلم مورد نیاز حال حاضر کشور متفاوت از قبل است، افزود: معلمی مورد نیاز سیستم آموزشی است که تمدن ساز و با مختصات تمدن آینده سازگار باشد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش می‌گوید: معلمی که اهل تغییر و به روز بودن است و امکان تطبیق دادن خود با آموزش مدرن را دارد باید در آموزش و پرورش جذب شود.

وی اضافه کرد: روش جدیدی برای گزینش و جذب معلم در آموزش و پرورش تعیین شده که معلم‌های دارای شایستگی، قابلیت و خلاق شناسایی و جذب می‌شوند و افرادعلاقمند، با انگیزه، دارای امیداوری، خود باوری و تاب آوری انتخاب می‌شوند.

باقر زاده می‌گوید: تلاش شده تا حد ممکن شرایط برابری برای جذب داوطلبان استخدام در آموزش و پرورش ایجاد شود تا حق کسی ضایع نشود.

سهمیه خوزستان برای جذب معلم در این دوره یکهزار و ۴۰۰ نفر است و با کمبود ۱۰ هزار معلم مواجه است.

لینک کوتاه : https://akhbarekar.ir/?p=6421

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.