• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
1

اعتصاب هزاران پزشک در انگلیس برای دهمین بار

  • کد خبر : 13076
  • ۰۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۸
اعتصاب هزاران پزشک در انگلیس برای دهمین بار
اعتصاب پنج روزه پزشکان در انگلیس دومین اعتصاب در سال (جدید میلادی) و دهمین اعتصاب در کمتر از ۱۲ ماه اخیر بر سر مناقشه دیرینه با دولت درباره حقوقشان است.

 به گزارش اخبارکار به نقل از سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، این اعتصاب پنج روزه، دومین اعتصاب در سال (جدید میلادی) و دهمین اعتصاب در کمتر از ۱۲ ماه اخیر بر سر مناقشه دیرینه با دولت درباره حقوقشان است. بن بست کنونی باعث شده است پزشکان روحیه خود را از دست بدهند و به فکر پیدا کردن کار در خارج از کشور بیافتند.
این آخر هفته دیگر پزشکان مقابل بیمارستان‌ها تجمع نکرده اند، بلکه اعتصاب کرده اند. هزاران تن از پزشکان نظام خدمات درمانی ملی انگلیس که نیمی از پزشکان را در انگلیس تشکیل می‌دهند اعتصاب کردند. مطالبات آنها همان مطالباتی است که بار قبل به ما گفتند.
جود اینِس، پزشک: (این اعتصاب) به خاطر کاهش کلی حقوق مان است. ما شاهد مشکلاتی در جذب نیرو بوده ایم. می‌بینیم که پزشکان یا کلاً از شغل پزشکی دست می‌کشند یا به کشور‌های دیگری می‌روند که حاضرند ما را استخدام کنند و حقوقی به ما بدهند که عمدتاً به اندازه حقوقی است که ۱۵ سال پیش اینجا به پزشکان می‌دادند؛ بنابراین پیام ما به نظام ملی بهداشت و درمان کشور همواره این بوده است که حقوقمان را به سطحی که در سال ۲۰۰۸ بود برگردانند.

خبرنگار: به عبارت دیگر آنها خواستار افزایش ۳۵ درصدی حقوق برای جبران افزایش قبلی حقوق که پایین‌تر از سطح تورم بود، هستند. قبل از شکست گفتگو‌های دولت و اتحادیه پزشکان انگلیس در دسامبر، صحبت‌هایی هم از یک افزایش حقوق سه درصدی – علاوه بر افزایش حدود ۹ درصدی سال گذشته – بود. اما این اعتصاب‌ها هزینه‌ها و پیامد‌هایی دارد. اعتصاب اخیر در مقطع حساسی از سال برپا می‌شود که بیمارستان‌های انگلیس به خاطر بیماری‌ها و مشکلات ناشی از فصل سرما و هفت میلیون و ۶۰۰ هزار نفری که در فهرست انتظار نظام ملی بهداشت برای ویزیت پزشک هستند، مراجعان زیادی دارند. از بیش از یک سال پیش که پزشکان انگلیس اعتصاب‌هایی بر پا کرده اند، بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نوبت بیماران لغو شده و نوبت جدیدی به آنها داده شده است. با این همه، پزشکان اعتصاب کننده هنوز از حمایت بیش از نیمی از مردم انگلیس برخوردارند.

پزشکان می‌گویند این اعتصاب برای واداشتن دولت به بازگشت به میز مذاکره و دانستن قدر آنهاست. آنان همچنین می‌گویند این احساس که ارزشی برایشان قائل نیستند و حقوق پایینی می‌گیرند آنها را وادار به جستجو برای کار در خارج از کشور می‌کند. اتحادیه پزشکان انگلیس می‌گوید از هر ۱۰ پزشک، چهار نفر قصد دارند در اولین فرصت کار خود را در نظام ملی بهداشت انگلیس ترک کنند. دولت می‌گوید تا زمانی که اعتصاب‌ها ادامه دارد با پزشکان مذاکره نخواهد کرد.

رانجیف برار، از پزشکان باسابقه نظام ملی بهداشت و درمان انگلیس: تمرکز کلی روی خصوصی سازی وجود دارد و این بدان معناست که بسیاری از جنبه‌های اداره و منابع بهداشت و درمان در کنترل شرکت‌های بیمه درمانی قرار خواهد گرفت. همین امر منجر به کاهش بی سابقه حقوق (پزشکان) به ویژه در مقایسه با تورم گسترده و بحران هزینه‌های زندگی شد؛ بنابراین دیگر توجیهی برای هزینه‌های آموزش از نظر پرداخت‌های واقعی وجود ندارد. دانشجویان پزشکی در حالی از دانشکده‌های پزشکی فارغ التحصیل می‌شوند که صد‌ها هزار پوند به آنها بدهی دارند و تا بیش از یک دهه آن بدهی‌ها تسویه نمی‌شود.
منبع : پرس تی وی

لینک کوتاه : https://akhbarekar.ir/?p=13076

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.