به گزارش اخبارکار به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، فریبا آیت اللهی گفت: دوره آموزشی تخصصی «شیوههای مدرن مشاوره شغلی و کاریابی»؛ توسط واحد آموزش اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با همکاری مؤسسه کار و تأمین اجتماعی در سالن شهید دهقان برگزار شد.
وی ادامه داد: برگزاری دورههای آموزشی ویژه مدیران و کارکنان دفاتر کاریابی و مشاوره از اهم اقدامات استان جهت تقویت مدیران دفاتر میباشد که در سال جاری در دستور کار این حوزه قرار گرفته است. با توجه به بیکاران فارغ التحصیل دانشگاهی و بخصوص بانوان بیکار لازم دانستیم جهت فعال سازی و تقویت دفاتر کاریابی آموزش را در اولویت قرار دهیم.
وی ادامه داد: از مدیران دفاتر کاریابی استان دعوت گردید تا در این دوره حضور یافته و بتوانند ماموریتهای محوله را با کیفیت بهتری انجام دهند.
آیت اللهی ادامه داد: آموزش و یادگیری در جهت مشاوره شغلی و جذب نیروی انسانی مهم است و توانمندسازی مدیران کاریابیهای نقش موثری دارد. مشاوره دقیق و مؤثر نه تنها برای کارجویان باید صورت پذیرد بلکه کارفرمایان نیز باید مخاطب مشاوران در دفاتر کاریابی باشند.
در ادامه مهدی برهان پور از مدیران مجرب مراکز کارآفرینی و مشاوره استان و مدرس این دوره به مواردی، چون وظایف واحد مدیریت منابع انسانی و تشریح ابعاد شایستگی کارکنان اشاره کرد.
وی گفت: برخی معتقدند استخدام نادرست میتواند با آموزش جبران شود، اما این یک تفکر کاملا اشتباه است. منظور از استخدام درست این است که فرد مورد نظر با شغل (از نظر دانش، مهارت، شایستگی و…)، تیم و سازمان (از نظر دیدگاهها، ارزشها و…) تناسب داشته باشد.
برهان پور تصریح کرد: فرایند جذب و استخدام با موافقت و امضای قرارداد به پایان نمیرسد و در واقع پس از ورود نیروی جدید به مجموعه، کار اصلی که بخش پذیرش سازمانی است، آغاز میشود. یکی از مشکلات اغلب افراد تازهوارد، شروع کار در مجموعه است؛ بنابراین برای آخرین مرحله از فرایند جذب و استخدام، یک برنامهریزی دقیق داشته باشید.
وی ادامه داد: ارزشمندترین سرمایه هر سازمان، نیروی انسانی شایسته و متعهد آن سازمان است. وی ابعاد شایستگی کارکنان را دانش، مهارت و استعداد ذکر کرد. کم ارزشترین عنصر شایستگی، دانش است.
وی همچنین در خصوص انواع رزومه و ساختارهای انها، کاربرد هر یک از انواع رزومه، مصاحبه شغلی و انواع سوالات در مصاحبه شغلی نیز توضیحاتی ارائه کرد.