• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
6

۵ نکته مهم رزومه نویسی برای افزایش شانس استخدام

  • کد خبر : 11659
  • ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۲
۵ نکته مهم رزومه نویسی برای افزایش شانس استخدام
برای نگارش یک رزومه تاثیر‌گذار صرف اینکه تمام موقعیت‌های شغلی قبلی خود را پشت سر هم لیست کنید، اهمیت چندانی ندارد. شما می‌توانید با کوتاه و مختصر‌‌نویسی و تاثیر کلام خود در رزومه‌، مهارت‌های خود را به خوبی معرفی و پرزنت کنید.

بنابراین برای یک شرکت یا کارفرما میزان سوابق شغلی شما به تنهایی کافی نیست، بلکه میزان تاثیر‌گذاری شما در موفقیت و ارزش‌آفرینی‌ برای شرکت مدنظر، در پذیرش آن موقعیت شغلی تعیین‌کننده خواهد بود.

کاماپرس در این گزارش ۵ نکته مهم رزومه‌نویسی برای افزایش شانس استخدام شما را معرفی خواهد کرد.

۱-نیازی نیست تمام سوابق خود را در رزومه بنویسید

شاید از نظر شما این  مساله ناراحت کننده باشد که نتوانید تمام سوابق کاری و پروژه‌های خود را در رزومه بگنجانید. با این حال خلاصه کردن رزومه امر مهمی است، چراکه نباید حوصله فرد مطالعه کننده رزومه شما سر برود. گذشته از آن، نوشتن تمامی سوابق از گذشته تا به امروز، باعث کمرنگ شدن کار‌‌های بزرگ و افتخارات شما می‌شود. به عنوان مثال همه یک بازیگر و ستاره سینما را با فیلم‌های شاخص وی می‌شناسند و سایر فیلم‌های او تاثیری در شناخت مهارت بازیگر ندارد.

بنابراین اشاره کردن به نقاط شاخص و مهم کاری فرد در رزومه بسیار ضروری و اثرگذار است؛ مثلا پروژه‌ای که جایزه گرفته، ویدیویی که چند هزار بار ویو خورده و  یا اقداماتی که در مجامع بین‌المللی کسب ارزش کرده است.

۲-شیوه صحیح ارائه نمونه کار در رزومه نویسی

در یک رزومه خوب و حرفه‌ای باید به نمونه کار‌های مرتبط فرد اشاره شده باشد. به عنوان نمونه اگر برای کمپین‌های تبلیغاتی پوستر طراحی کرده‌اید، حتما  چند مورد آن را در اندازه‌های بزرگ و همراه با توضیح به رزومه خود پیوست کنید. یا مثلا اگر کار کانتت مارکتینگ انجام می‌دهید، به جای ارسال کل مطالب تنها لینک آن را استفاده کنید تا خواننده مطالب را در همان جای اصلی مطالعه کند.

۳-از مهارت‌های نرم استفاده کنید

تاثیر مهارت‌های نرم را به هیچ عنوان دست کم نگیرید. به جرات می‌توان گفت مهارت‌های نرم به اندازه مهارت‌های سخت و فنی و یا شاید بیشتر از آنها تاثیر‌گذار است. مهارت‌های نرم شامل قدرت مذاکره، انجام کار تیمی، تفکر خلاق، استعداد سخنرانی و … می‌شوند. با ذکر مهارت‌های نرم در رزومه، حتی می‌توانید در توضیح و معرفی مهارت‌های سخت مانند اکسل و برنامه‌نویسی و زبان انگلیسی نیز قوی‌تر عمل کنید.

۴-وضعیت کاری خود را دقیق مشخص کنید

حتما کاری که در آن تخصص دارید را به صورت واضح در رزومه ذکر کنید. در صورتی که یک رزومه نامشخص و بدون اشاره به توانایی و مهارت، برای شرکتی ارسال شود، مدیر منابع انسانی آن را نادیده می‌گیرد. مثلا اگر خواستید برای بازاریابی محتوی رزومه ارسال کنید، توانایی‌های موردنیاز این موقعیت شغلی را باید برجسته نمایید و در همان ابتدا مهارت‌های خود را در این زمینه مشخص کنید.

۵-بعد از نوشتن رزومه خودتان را جای کارفرما بگذارید

برای اینکه ببینید رزومه‌ای که نوشته‌اید صلاحیت و مهارت‌های شما را به خوبی نشان می‌دهد یا خیر، حتما یکبار از دید کار‌فرما آن را بررسی کنید. این کار را به گونه‌ای انجام دهید که حتی اگر برای آن پوزیشن شغلی انتخاب نشدید، تا مدت‌ها در ذهن کارفرما باقی بمانید. برای بررسی رزومه خود بعد از نگارش،  چند ساعتی به ذهن خود استراحت دهید و  سپس با دید یک کارفرما آن را بررسی و تعیین صلاحیت کنید.

لینک کوتاه : https://akhbarekar.ir/?p=11659

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.