• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
5
رئیس پلیس پیشگیری فراجا:

۲۱ خرداد آزمون رتبه‌بندی کلانتران انتظامی برگزار می‌شود

  • کد خبر : 2716
  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۸
۲۱ خرداد آزمون رتبه‌بندی کلانتران انتظامی برگزار می‌شود
رئیس پلیس پیشگیری فراجا، زمان برگزاری آزمون رتبه‌بندی کلانتران را روز یکشنبه ۲۱ خرداد اعلام کرد و گفت: این آزمون ساعت ۹ صبح به صورت غیرحضوری و از طریق سایت معاونت تربیت و آموزش فراجا انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار اخبارکار از پلیس، سردار رضا بنی‌اسدی‌فر افزود: هدف از رتبه‌بندی کلانتران، تقویت حرفه‌ای‌گرایی توأم با تعهد در کلانتران، تقویت انگیزه کاری برای رشد و تعالی و به روز رسانی دانش، اطلاعات و تخصص کلانتران، کمک به ارتقای پیشگیری از وقوع جرم و رسیدگی صحیح به مطالبات انتظامی مردمی است.

به گفته وی، تنوع پدیده‌های جنایی و خدمات گسترده‌ای که در سطح کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها برای پیشگیری و مقابله با جرم انجام می‌شود، تخصص‌های چند رشته‌ای را در پلیس، اجتناب ناپذیر می‌کند.

رئیس پلیس پیشگیری فراجا ادامه داد: راهبردهای علمی پیشگیرانه از جرم حول مشارکت‌های مردمی، تعمیق آموزش‌های همگانی، نگرش‌های درمانی و حمایتی از بزه‌دیدگان و بازپروری مجرمان، گفتمان‌سازی برای سلامت محیطی و به طور کلی همکاری‌های فرابخشی می‌چرخد که پیاده سازی آنها نیازمند نگرش حرفه‌ای و مهارت‌های چند رشته‌ای کارکنان پلیس پیشگیری است.

این مقام ارشد انتظامی گفت: با عنایت به نقش و کارکرد ویژه کلانتری و پاسگاه‌های انتظامی در عرصه نظم و امنیت، با افزایش انتظارات و مطالبات به حق مردم و مسئولان در حوزه پیشگیری از جرایم، باید نظام فرماندهی و مدیریت به عنوان یکی از مؤلفه های کلیدی در ارتقای توان مأموریتی و عملیاتی مربوطه از پویایی و کارآمدی لازم برخوردار باشد و افراد شاخص و توانمند عهده دار این مسئولیت خطیر باشند؛ بر این اساس رتبه بندی کلانتران یکی از اهداف پلیس پیشگیری فراجا قرار گرفته است.

وی افزود: هر کدام از کارکنان پایور انتظامی (مطابق ماده ۱۱ قانون استخدام نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، پایوران انتظامی کارکنانی هستند که پس از طی آموزش‌های لازم به یکی ازدرجات پیش‌بینی شده در این قانون نائل و از لباس و علائم انتظامی استفاده می‌کنند.) که حداقل سه سال در سمت رئیس یا فرمانده کلانتری و پاسگاه انتظامی انتصاب عملی داشته باشد، موفق به احراز یکی از رتبه های کلانتر خواهند شد و با اجرای این طرح اولویت انتصاب در مشاغل فرماندهی و مدیریتی با کارکنانی خواهد بود که حائز رتبه کلانتر شایسته و نمونه باشند.

بنی‌اسدی‌فر درباره ضوابط و مقررات ارتقای و کاهش مدت توقف کلانتران برای نیل به رتبه بالاتر افزود: کلانتران برای ارتقای به رتبه بعدی باید حداقل چهار سال در هر رتبه توقف داشته باشند؛ مگر اینکه اقدام برجسته‌ای در پیشگیری انتظامی و خدمات قضایی انجام دهند که پس از تصویب در شورای عالی رتبه بندی منجر به کاهش مدت توقف برای نیل به رتبه‌های بالاتر خواهد شد.

رئیس پلیس پیشگیری فراجا تصریح کرد: رتبه بندی کلانتران موجب تحرک بیشتر و پاسخگویی در بین فرماندهان و ارتقای شاخص‌های سنجش عملکرد در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها خواهد شد.

لینک کوتاه : https://akhbarekar.ir/?p=2716

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.