• امروز : چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 23 October - 2024
5

نژادپرستی علیه کارکنان و بیماران در نظام بهداشت و درمان انگلیس

  • کد خبر : 6214
  • ۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵
نژادپرستی علیه کارکنان و بیماران در نظام بهداشت و درمان انگلیس
رئیس دانشکده سلطنتی روانپزشکان (Royal College of Psychiatrists) انگلیس اذعان کرد نژادپرستی در نظام دولتی بهداشت و درمان این کشور، به اعتبار آن آسیب زده است و افراد نمی‌خواهند در این نظام استخدام شوند.

به گزارش اخبار کار به نقل از سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از لندن، دکتر آدریان جیمز (Adrian James)، رئیس دانشکده سلطنتی روانپزشکان انگلیس می‌گوید به منظور بازیابی اعتماد به سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس، باید اقدامات اصلاحی آغاز شود تا بتوان نیروی انسانی لازم را استخدام کرد.

وی در کنگره بین المللی این سازمان در شهر لیورپول انگلیس تاکید کرد نظام خدمات بهداشتی و درمانی وظیفه اخلاقی و قانونی دارد تا نژادپرستی را در این سازمان از بین ببرد.

رئیس دانشکده سلطنتی روانپزشکان انگلیس گفت اختلاف در دستمزدها، معیار‌های دوگانه در رسیدگی به شکایات و نیز “سقف شیشه ای” برای پیشگیری از ارتقای پزشکان غیر سفیدپوست از موارد نژادپرستی در سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس است که باید برچیده شوند.

رئیس دانشکده سلطنتی روانپزشکان انگلیس در آستانه خداحافظی از این مقام گفت:” نژادپرستی ساختاری در جامعه انگلیس، رواج دارد و سازمان ملی بهداشت و درمان این کشور نیز از این نارسایی رنج می‌برد. شاهدیم که همکارانمان، به همین علت، این سازمان را ترک می‌کنند. “

وی افزود نژادپرستی در نظام بهداشت و درمان انگلیس، زندگی بیماران و کارکنان نظام دولتی بهداشت و درمان انگلیس را نابود می‌کند.

به نوشته گاردین، دکتر آدریان جیمز، پس از سه سال فعالیت به عنوان رئیس دانشکده سلطنتی روانپزشکان در انگلیس، امروز از این سمت کناره گیری می‌کند.

لینک کوتاه : https://akhbarekar.ir/?p=6214

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.