• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
8
سیدعلی یزدی خواه:

عدم توازن جمعیت نیروی کار و بازنشسته‌ تا یک دهه آینده به کشور آسیب می‌زند

  • کد خبر : 1190
  • ۱۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸
عدم توازن جمعیت نیروی کار و بازنشسته‌ تا یک دهه آینده به کشور آسیب می‌زند
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه توجه کمیسیون متبوعش به عوامل و زیرساخت‌های مسئله رشد جمعیت است، تولید سالانه یک میلیون مسکن و ایجاد شغل برای جوانان را لازمه رشد جمعیت دانست.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه توجه کمیسیون متبوعش به عوامل و زیرساخت‌های مسئله رشد جمعیت است، تولید سالانه یک میلیون مسکن و ایجاد شغل برای جوانان را لازمه رشد جمعیت دانست.
سید علی یزدی خواه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه رشد جمعیت یکی از اولویت‌‎های اصلی کمیسیون فرهنگی مجلس بوده که اعضای کمیسیون بر آن تمرکز خواهند داشت، گفت: رشد جمعیت تابع ۶۰ عامل اثرگذار اجتماعی و اقتصادی است که تا به این عوامل توجه نشود، رشد جمعیت محقق نخواهد شد.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: نرخ ازدواج زمانی ارتقا می‌‎یابد که مسکن ارزان و اشتغال پایدار برای جوانان فراهم شود و کمیسیون به این موضوعات توجه خواهد داشت.
وی، اجرای سیاست‌های جمعیتی را امری رایج در همه کشورهای توسعه یافته از جمله ژاپن و آلمان دانست و ادامه داد: میانگین سنی کشور تا یک دهه آینده رو به کهنسالی خواهد رفت و عدم توازن نیروی بازنشسته و شاغل به کشور آسیب خواهد زد.

یزدی‌خواه با یادآوری اینکه ۸۰ درصد جمعیت دنیا در نوار ساحلی زندگی می‌کنند، افزود: پراکندگی جمعیت نیز یکی دیگر از موضوعاتی است که کمیسیون فرهنگی به آن توجه خواهد داشت چرا که این آمار در کشور ما کاملا برعکس بوده و فقط ۲۰ درصد جمعیت در نزدیکی آب‌ها زندگی می‌کنند در حالکیه زندگی در نوار ساحلی موجب افزایش آمار اشغال، رشد اقتصادی و در نهایت افزایش جمعیت کشور خواهد شد.

وی اضافه کرد: نسبت نیروی بازنشسته به نیروی کار باید حداقل یک به سه باشد در حالیکه این نسبت هرچه بیشتر باشد، به نفع کشور خواهد بود.  در حال حاضر صندوق بازنشستگی کشور با ورشکستگی مواجهند و اگر به تعداد بازنشستگان افزوده شود، مشخص نیست چه سرنوشتی در انتظار بازنشستگان خواهد بود لذا مسئله تنظیم جمعیت کشور، یک امر جدی است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید به مسئله افزایش جمعیت و رشد موالید توجه ویژه داشت لذا فراهم کردن زیرساخت‌های آن موضوعی است که مجلس و کمیسیون فرهنگی به آن توجه خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://akhbarekar.ir/?p=1190

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.