• امروز : چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 23 October - 2024
4

سه اصل خداباوری، مردم مداری و اخلاق مداری درپرستاری

  • کد خبر : 10383
  • ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲
سه اصل خداباوری، مردم مداری و اخلاق مداری درپرستاری
پرستاری بر سه اصل خداباوری، مردم مداری و اخلاق مداری استوار است.

به گزارش اخبارکار به نقل از خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، معاون پرستاری وزارت بهداشت خداباوری، مردم مداری و اخلاق مداری را سه اصل و زیربنایی پرستارسه اصل خداباوری، مردم مداری و اخلاق مداری درپرستاری دانست و گفت: نه تنها نباید مطالبات، چالش ها و مشکلات را بر این اصول گره زد بلکه باید با کسب دانش و مهارت تخصصی بر توسعه و ارتقای آن افزود.

دکتر عباس عبادی در سمینار آموزشی توسعه مهارت های عمومی و اختصاصی در حوزه پرستاری ویژه مدیران پرستاری بیمارستانهای دولتی قطب شمال شرق کشور  با بیان اینکه نظام سلامت تبعات و چالش های سایر دستگاهها از جمله مشکلات ناشی از تصادفات جاده ای،  آلودگی هوا و دیگر مسائل را به دوش می کشد،گفت:با تمام این چالش ها و علی رغم کمبود نیروی نظام سلامت، پرستاران با پایبندی به اصول خداباوری، مردم مداری و اخلاق مداری تلاش می کنند، مردم بهترین خدمات مراقبتی را بگیرند.

دکتر عبادی، گفت: کمبود نیروی پرستاری،  فرسودگی شغلی، بارکاری زیاد و انگیزه و میل به خدمت مسائلی است که در پرستاری با آن مواجه ایم و علی رغم تلاش های زیادی که وزارت بهداشت برای جذب و استخدام انجام می دهد نیازمند همکاری ویژه سایر دستگاه هاست که آن را دنبال می کنیم. 

معاون پرستاری وزارت بهداشت اهمیت و جایگاه پرستاری را بسیار والا دانست و افزود: جایگاه معنوی پرستاران بارها توسط بزرگان دینی و ملی بیان شده و وظیفه داریم به عنوان وکلای سلامت مردم از این جایگاه در جهت ارتقای سلامتی جامعه دفاع کنیم.

دکتر عبادی در خصوص اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، گفت: این موضوع در سال ۱۴۰۲ وارد سرانه شد و انشالله با رفع اشکالات سامانه های ثبت بیمارستانی برخی از نقدها که در اجرا به آن وارد است مرتفع خواهد شد ضمن اینکه در هفته های پیش رو پرستاران رفع بسیاری از مشکلات در پرداخت های نخستین را لمس خواهند کرد. 

لینک کوتاه : https://akhbarekar.ir/?p=10383

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.