• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
3
معاون توسعه ارزیابی آموزش و پرورش خوزستان مطرح کرد؛

روش جذب معلم در آموزش و پرورش بعد از ۵۰ سال متحول شده است

  • کد خبر : 7525
  • ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۹
روش جذب معلم در آموزش و پرورش بعد از ۵۰ سال متحول شده است
معاون توسعه ارزیابی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: روش ارزیابی و سنجش جذب معلم در سیستم آموزش و پرورش بعد از ۵۰ سال متحول شده و به صورت کاملا حرفه‌ای به این مبحث پرداخته می‌شود.

به گزارش اخبارکار به نقل از ایرنا بهروز موسوی چهارشنبه در نشستی با موضوع نحوه ارزیابی جذب معلم در استان در محل اداره کل آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: جایگزین شدن فرآیند ارزیابی به جای روش محاسبه و سنجش قطعا باعث خواهد شد تا نیروهای کاربلد و کارشناس را در مجموعه آموزش و پرورش جذب کنیم.

وی گفت: در مجموع سه هزار و ۸۰۰ داوطلب آزمون استخدامی آموزش و پرورش استان توسط چهار تیم تعیین شده ارزیابی خواهند شد که از این تعداد در نهایت یکهزار و ۶۰۰ داوطلب استخدام می‌شوند.

موسوی با بیان اینکه برای بقا و دوام سیستم توانمند آموزش و پرورش نیاز بود تا چنین فرآیند ارزیابی جذب معلم ایجاد شود ادامه داد: آموزش و پرورش با ایدئولوژی اسلامی ارتباط تنگاتنگ دارد و برای جذب معلمانی متدین این روش سنجش بسیار کارآمد است.
معاون توسعه ارزیابی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان افزود: آموزش و پرورش بعد از انقلاب دستخوش دگرگونی‌های زیادی شد و با تغییر دولت‌ها نیز دچار تغییرات زیادی گردید، به عنوان مثال در دولتی معاونت پرورشی حذف شد و در دولتی دیگر این معاونت دوباره احیا گردید.

موسوی بیان کرد: در این روش ارزیابی زمان، فضا و ابزار لازم در اختیار داوطلب وجود دارد تا بتواند توانمندی‌های خود را به نمایش بگذارد.

وی افزود: چهار تیم ارزیاب در بخش‌های مختلف داوطلب را مورد ارزیابی قرار می‌دهند تا متناسب با سند مورد نظر آموزش و پرورش انتخاب شوند.

طبق گفته آموزش و پرورش خوزستان ۱۰ هزار نیروی معلم در استان کمبود وجود دارد.

آزمون استخدامی معلم در اردیبهشت امسال برگزار شد و مراحل ارزیابی به روش جدید چند برابر ظرفیت داوطلبان قبول شده در حال انجام است.

لینک کوتاه : https://akhbarekar.ir/?p=7525

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.