• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
4

رایزنی با وزارت بهداشت برای استخدام نیروهای پرستاری

  • کد خبر : 12125
  • ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۹
رایزنی با وزارت بهداشت برای استخدام نیروهای پرستاری
عضو ششمین دوره شورای‌عالی سازمان نظام پرستاری با بیان اینکه موضوع استخدام و جذب نیروهای پرستاری در رایزنی با وزارت بهداشت در دست پیگیری است، گفت: مهمترین آسیب کمبود نیرو، فرسودگی شغلی ناشی از شیفت‌های سنگین است که موجب افت کیفیت کار پرستاران می‌شود.

به گزارش اخبارکار به نقل از ایرنا از سازمان نظام پرستاری کشور، عباس محمدی روز سه شنبه با اشاره به برنامه‌ها و راهبردهای شورای‌عالی نظام پرستاری در دوره ششم، اظهار کرد: در دوره ششم شورای‌عالی نظام پرستاری مهمترین دغدغه شورای عالی نظام پرستاری، پرداخت فوق‌العاده خاص پرستاران است، در جلساتی که با نمایندگان مجلس شورای اسلامی داشتیم؛ فوق‌العاده خاص پرستاران در کمیسیون تلفیق مجلس تصویب شد و امیدواریم در صحن مجلس نیز به تصویب برسد.

عضو شورای‌عالی سازمان نظام پرستاری، افزود: با پیگیری‌هایی که سازمان نظام پرستاری به همراه معاونت پرستاری وزارت بهداشت انجام می‌دهد، امیدواریم در مجلس نیز این موضوع به تصویب برسد تا در سال آینده شاهد اجرای فوق‌العاده خاص برای کادر درمان باشیم.

محمدی ادامه داد: شعار اصلی شورای‌ عالی نظام پرستاری در دوره ششم، ارتقای وضعیت حرفه‌ای و بهبود وضعیت معیشت و رفاه پرستاران است.

وی درباره سختی‌ها و چالش‌های شغلی پرستاران نیز، بیان کرد: مهمترین چالشی که همکاران پرستار با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، کمبود نیروی انسانی است که این موضوع به معضلی برای جامعه پرستاری تبدیل شده است، زیرا کمبود نیرو منجر به افسردگی و فرسودگی شغلی و تحمیل اضافه‌کاری اجباری به همکاران می‌شود.

لینک کوتاه : https://akhbarekar.ir/?p=12125

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.