به گزارش اخبارکار به نقل از خبرگزاری فارس(شهرستان ساری) ، امید ملک روز گذشته در چهارمین جلسه شورای اشتغال مازندران که با حضور معاون وزیر تعاون، استاندار مازندران و مدیران کل دستگاههای اجرایی استان برگزار شد با بیان اینکه وزارت کار به سامانه جستوجوی اشتغال نظارت میکند اظهار کرد: هدف از راهاندازی این سامانه برطرفکردن نیاز کارفرماها و کاریابیها با شناسایی نیروی کار است و همچنین اتصال نیروی کار به کارفرماها صورت میگیرد.
وی تأکید کرد: هدف دولت از سامانه جستوجوی شغل طبق آیین کاریابیها، نظارت بر فعالیت کاریابیها و کارفرماهاست.
مدیرکل دفتر توسعه نهادهای اشتغال و هدایت نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گسترش چتر خدمات کاریابی به عموم مخاطبان (کارجویان، کارفرمایان)، رصد و پایش تغییر و تحولات بازار کار و رفع ناترازیهای موجود، کاهش هزینههای جستجوی شغلی اتصال سریع کارجویان و کارفرمایان و دسترسی به اطلاعات صحت سنجی شده هردو طرف بازار کار و اطلاعات ثبتی مبنا را اهداف اصلی راهاندازی سامانه جستجوی شغل عنوان کرد.
وی به مزایای سامانه جستجوی شغل اشاره کرد و افزود: امکان ثبتنام و بارگذاری رزومه شغلی توسط بیکاران، مشاهده فرصتهای شغلی مورد نیاز کارفرمایان در سامانه، انتخاب سریع فرصت شغلی مورد نیاز کارفرمایان، کاهش هزینه و مدت زمان جستجوی شغل و بهبود رضایت شغلی و افزایش بهرهوری نیروی کار از مزایای استفاده برای بیکاران و امکان ثبتنام مستقیم کارفرمایان متقاضی جذب نیروی کار، ثبت فرصتهای شغلی مورد نیاز کارفرمایان در سامانه، امکان جستجو در بانک اطلاعاتی رزومه های ثبت شده بیکاران برای کارفرمایان، انتخاب سریع نیروی کار مورد نیاز توسط کارفرمایان و به حداقل رساندن اشتباهات در فرآیند استخدام نیروی کار جدید از مزایای استفاده برای کارفرمایان است.
ملک درباره آخرین وضعیت عملکرد سامانه جستجوی شغل در کل کشور از اول خردادماه تا ۲۰ مردادماه امسال خاطرنشان کرد: ۲۹ هزار کارجو و ۵ هزار و ۷۲۳ کارفرما در این سامانه ثبتنام کردند.
مدیرکل دفتر توسعه نهادهای اشتغال و هدایت نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ثبت ۱۳ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی با ظرفیت ۱۰۰ هزار شغل در سامانه جستوجوی شغل خبر داد و گفت: ۱۸ هزار و ۱۳۸ معرفینامه صادر شده و ۶ هزار نفر بکارگیری شدند.