به گزارش پایگاه خبری اخبارکار به نقل از ایسنا، رضامراد صحرایی در صفحه ویراستیاش نوشت: مساله کمبود نیروی انسانی آموزش و پرورش سالها است که مطرح است. در دولت شهید جمهور اهتمام بر جذب نیروی انسانی کارآمد با تاکید بر تربیت معلم وارد مرحله جدیدی شد به طوری که از حدود۳۴۰ هزار مجوز استخدام صادر شده ۲۳۶ هزار آن مربوط به آموزش و پرورش بوده است.
وی در ادامه نوشته است: پذیرش دانشجو معلم که قبل از این دولت به زیر ۴۰۰۰ نفر رسیده بود به جذب ۳۰هزار نفری رسید و با برگزاری آزمونهای استخدامی حدود یک پنجم معلمان(۲۳۶هزار نفر) در این دولت جذب شدند. همچنین برای اولین بار کنکور اختصاصی تربیت معلم راه اندازی شد.
وی در ادامه از جمله اقدامات مهم دیگر را در حوزه تربیت و تامین نیروی انسانی کارآمد به
ـ استخدام ۱۰۰۰ مربی امور آموزش معلولین (نیروهای کاردرمان و گفتاردرمان)
ـ صدور مجوز جذب ۱۵ هزار مربی پرورشی پس از یک دهه
ـ بازنگری کامل دستورالعمل توسعۀ سنواتی با دو هدف راهبردی: الف) تقویت مدارس دولتی ب) ارتقاء بهره وری نیروی انسانی موجود
ـ اصلاح فرآیندهای جذب و بکارگیری نیروی انسانی ویژه مدارس مناطق عشایری از طریق بومی گزینی و تخصیص سهمیه قبولی دانش آموزان عشایری در کنکور دانشگاه سراسری و ورود به دانشگاه فرهنگیان و تخصیص حدود ۷۰۰ سهمیه استخدامی آزمون استخدامی ماده ۲۸ آموزگاری ویژه مدارس عشایری
ـ اجرای فرایند ارزیابی آزمون استخدامی دبیری و هنرآموزی ۱۴۰۲ در یک قالب و شیوۀ تحولی با عنوان کانونهای ارزیابی
ـ برگزاری ۱۵۰ دورۀ آموزشی ویژۀ ارزیابی تسهیلگر
ـ شناسایی، انتخاب و آموزش بیش از ۷۲۰۲ ارزیاب و تسهیلگر و انتخاب و پذیرش ۵۸۱۷ ارزیاب تأیید شده همچنین تشکیل و راه اندازی ۷۲۵ کانون ارزیابی در سراسر کشور
ـ اصلاح فرایندهای گزینش و اعتباربخشی به نتایج صادره گزینش(بررسی تعداد ۲۵۲۵۶۰ پرونده در آزمون های استخدامی سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲) و بهبود و کیفیت بخشی به فرایندهای تخصصی گزینش
ـ برای اولین بار تشکیل کارگروه مشترک با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای پاسخگویی به نیاز آموزش و پرورش برای تربیت مربی بهداشت مدارس
ـ اخذ مجوزهای مربوطه و پذیرش دانشجو از سال ۱۴۰۱ در رشته بهداشت مدارس
ـ تدوین و تصویب «آییننامۀ جذب و پذیرش استعدادهای برتر ملی در حوزه های علمی، پژوهشی، فناوری، فرهنگی، هنری، تربیتی و..
ـ تدوین و تصویب و اجرایی سازی «آزمون اختصاصی تربیت معلم» و پذیرش دانشجومعلم در ۱۴۰۳ از طریق این آزمون اختصاصی
ـ تصویب و ایجاد «هیئت مرکزی جذب هیئت علمی ویژۀ دانشگاه فرهنگیان»
ـ جذب حدود ۲۰۰۰ عضو هیئت علمی و غیرهیئت علمی در دانشگاه فرهنگیان
جذب و بکارگیری نیروی انسانی ویژۀ مدارس مناطق عشایری از قبیل بومی گزینی و تخصیص حدود 3000 سهمیۀ استخدامی به مدارس عشایری نام برد.