به گزارش اخبارکار به نقل از تین نیوز، این در حالی بود که کمی پیش تر و در تاریخ ۱۱ شهریور امسال مشابه همین دستورالعمل با امضای معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای منتشر شده بود.
سید فخرالدین شریعتی فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالا در مورد علت صدور این دستور العمل ها گفت: از مضمون دو نامه مشخص است که در این حوزه تخلفاتی انجام شده که منجر به صدور این دو دستور العمل شده است.
این راننده کامیون در شبکه های اجتماعی افزود: اگر برای تمدید کارت هوشمند به صورت مجازی اقدام گردد از طریق خود سایت سازمان از تامین اجتماعی در مورد بیمه رانندگان استعلام می شود که درصد تخلف در این حوزه نزدیک صفر خواهد بود پس اگر خلافی رخ داده از طریق دیگری صورت گرفته است.
وی با طرح این موضوع که احتمال دارد تخلفی در هنگام تمدید هوشمند از طریق انجمن ها و تشکل های صنفی صورت گرفته باشد، عنوان کرد: در صورت بروز تخلف در این مورد، این امر به واسطه واگذاری های خلاف و غیره قانونی این گونه امور به تشکل ها صورت می گیرد.
او تاکید کرد: خود ما شاهد بوده ایم برخی از اعضای تشکل های صنفی مرتبط با حمل و نقل جاده ای کالا برای کسب درآمدهای خلاف قانون و شرع دست به چه کارهای می زنند.
شریعتی افزود: اقداماتی همچون جعل گواهی عدم اعتیاد ، تمدید دو ماه دو ماه کارت هوشمند بدون مفاصا حساب بیمه و تمدید کارت هوشمند رانندگان بدون آزمایش عدم اعتیاد که بارها از طرف فعالان صنفی این گونه تخلفات به سازمان راهداری گزارش شده است.
این فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالا با درخواست رسیدگی به این تخلفات از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، از متولیان این سازمان خواست جلوی واگذاری های خلاف قانون اختیارات دولتی به انجمن ها را بگیرند.
شریعتی همچنین با اشاره به اختلال و قطعی مداوم سیستم تمدید غیر حضوری کارت هوشمند رانندگان گفت: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای می تواند با همکاری سازمان تامین اجتماعی و شرکت های رابط ، بخش استعلام از سازمان تامین اجتماعی را در این برنامه به روز و بر خط نگه دارد تا از این طریق جلوی وقوع تخلف را بگیرد.