به گزارش اخبارکار به نقل از ایرنا علیرضا قاسمی فرزاد روز گذشته در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش معاونین و رؤسای ادارات نواحی و ادارات شهرستانهای آموزش و پرورش ، افزود: کار معلمی بسیار سخت است، بویژه در بخش تربیت چرا که از فرهنگ های مختلف در مدارس می آیند تا آموزش ببینند و تربیت شوند.
وی ادامه داد: آموزش پرورش با توجه به رسالت سنگین در فرهنگ سازی جامعه کار حساس و دشواری همچنان در پیش رو دارد.
استاندار همدان با اشاره به اینکه اگر شاهد ناهنجاری در جامعه در دنیا یا کشور خودمان هستیم به دلیل کم توجهی به مسایل فرهنگی است، تاکید کرد: فضای مجازی بزرگترین آفت و آسیب را برای نسل نوجوان و جوان دارد چرا که در این فضا تلاش می شود که خانواده و فرهنگ آن را تحت تاثیر قرار دهد.
وی حوادث فرانسه را نتیجه بذری دانست که آن کشور برای دیگر کشورها کاشت تا بتواند از در سایر مناطق جهان شورش بپا کند.
قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه در دوران نونهالی و در سنین طفولیت در برخی مدارس پیش دبستانی، بچه ها را با فرهنگ متفاوت و منحط غربی آشنا کنند، افزود: اگر بی توجهی به آموزش و پرورش ادامه پیدا کند، دنیا دچار از هم گسیختگی اجتماعی می شود،
وی زحمات معلمان در دوران کرونا را قابل تقدیر دانست، و تاکید کرد: آموزش از راه دو ویژگیهای خاصی دارد و فضای مجازی خسارتهای زیادی برجای گذاشت.
استاندار همدان گفت: مساله افت تحصیلی فقط مختص استان ما نیست اما باید تلاش کنیم آن را برطرف کنیم.
قاسمی فرزاد تاکید کرد: باید توانایی و عملکرد معلمان در تدریس باید مورد ارزیابی قرار گیرد و کسانی که اعتقاد آنها به مبانی نظام سست است نباید سرنوشت دانش آموزان به آنها داده شود.
وی با بیان اینکه هدایت فرزندان نباید به کسانی سپرده شود که هیچ ساختاری برنمی تابند و دردها و اعتقادات جامعه را سبک می شمارند و نادیده می گیرند، یادآور شد: در جذب افراد باید نهایت دقت شود چرا که می خواهند یک نسل را تربیت کنند.
استاندار همدان گفت: عشایر پرتلاش و مولد هستند و باید به سلاح علم نیز مجهز باشند بنابر این استخدام معلم عشایر برای آنها مورد تاکید است.
وی افزایش جذب معلم از ۱.۲ به ۲.۲ درصد را از موفقیت های آموزش و پرورش استان همدان دانست.
قاسمی فرزاد ادامه داد: خروج بسیاری از نیروهای کیفی و ارزشی از آموزش و پرورش می تواند به بدنه این دستگاه تربیتی خسارت وارد کند.
وی افزود: معلم باید از ابعاد مختلف از جمله سعه صدر ، حسن خلق و رفتار تعامل آمیز با دانش آموز مورد توجه قرار گیرد.
استاندار همدان تصریح کرد: در آموزش و پرورش دانش آموز باید با فرهنگ و اعتقادات اسلامی اسلامی، احترام به حقوق دیگران و نحوه مقابله با آسیب های اجتماعی آشنا شود، امری که توسط معلم باید انجام شود.
وی بر استخدام معلمان مجرب در مدارس ابتدایی بخصوص کلاس های اول تاکید و علت آن را پایه ریزی فکری و اخلاقی دانش آموز در این دوره شکل عنوان کرد.
قاسمی فرزاد اعزام دانش آموزان به راهیان نور را دارای اثرات مثبتی بر رفتار دانش آموزان دانست.
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری نیز در این نشست در سخنانی گفت: در آموزش و پرورش توجه به ساحت های اعتقادی ، اجتماعی و سیاسی ضروری است که در این زمینه ضعف داریم.
حسن رضانیا تاکید کرد: اگر فضای گفت وگو در داخل مدرسه اتفاق بیفتد و به سوالات آنها پاسخ داده شود، دیگر شاهد کشانده شدن این مسائل به کف خیابان نیستیم.
در این جلسه مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان در سخنانی گفت: ۱۹ مرکز مشاوره و رسیدگی به آسیب های اجتماعی در استان افتتاح می شود.
وی با بیان اینکه در سال گذشته ۶۰ میلیارد تومان تجهیزات مختلف برای مدارس تهیه شد که در ۱۰ سال پیش از آن سابقه نداشته است، افزود:امتحانات نهایی را با موفقیت برگزار کردیم.
محمود نقوی گفت: میانگین نمرات سال دوازدهم پس از ۵ سال ارتقا یافت و به بالاتر از میانگین کشوری رسید.
وی با اشاره به اینکه در دوران کرونا به تحصیل عشایر کمتر توجه شده ، از استخدام ۲۵ معلم جدید برای عشایر خبر داد.
مدیرکل آموزش و پرورش همدان تاکید کرد: مردمی سازی را در مدارس مورد توجه قرار دادیم و با ۹ میلیارد تومان به اندازه ۵۰ میلیارد تومان کار شد.
وی ادامه داد: ۶۰ زمین چمن برای مدارس ساخته شد، شش باب سالن سرپوشیده ایجاد شد ، شش زمین بازی ساحلی ساخته شد، بازسازی ۳۷ مکان ورزشی در مدارس انجام شد و سه میلیارد تومان برای تجهیزات ورزشی و بهداشتی مدارس اختصاص یافت.
نقوی از توزیع هشت میلیارد تومان وسایل آموزشی از جمله دفتر و خودکار در مناطق محروم استان همدان خبر داد.
وی ادامه داد: یک هزار و ۴۰۰ معلم استخدام کرده ایم اما دو هزار و ۷۰۰ معلم بازنشسته نیز داریم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: ۳۱۶ هزار دانش آموز داریم که تا سال دیگر به ۳۲۶ هزار نفر می رسد.
وی تاکید کرد: در دولت سیزدهم اعتبار مدارس شبانه روزی ۳۰۰ درصد افزایش داشته است.