• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
6
در اجلاس شورای مرکزی اتحادیه این دانشگاه ها مطرح شد:

نحوه استخدام هیئت علمی از مهم‌ترین چالش‌های دانشگاه های غیر انتفاعی در سراسر کشور است

  • کد خبر : 7111
  • ۳۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۹
نحوه استخدام هیئت علمی از مهم‌ترین چالش‌های دانشگاه های غیر انتفاعی در سراسر کشور است
به گزارش اخبارکار ؛ اجلاس شورای مرکزی اتحادیه دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزش عالی غیردولتی گیلان با حضور استاندار گیلان و معاون ویزر علوم تحقیقات و فناوری در موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی مهرآستان آستانه اشرفیه برگزار شد.

دکتر کمال متاجی دبیر کل اتحادیه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی کشور اعلام کرد که در حال حاضر ۲۷۲ دانشگاه غیرانتفاعی در کشور فعال هستند .این دانشگاه ها ۷ هزار هیئت علمی و ۲۰ هزار کارکنان دارند و بیش از ۳۰۰ هزار دانشجو را در سراسر کشور آموزش می‌دهند. این موسسات بدون کمک دولتی فعالیت می‌کنند و در ۲ سال گذشته در قبولی دانشجویان در مقاطع تحصیلی بالاتر موفق تر از دانشگاه های مختلف کشور عمل کرده اند.
در این نشست قاسم عمو عابدینی معاون آموزشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری هم با اشاره به جایگاه ویژه دانشگاه‌های غیرانتفاعی ، نحوه پذیرش دانشجو و نحوه استخدام هیئت علمی را از موضوعات مهم مربوط به این دانشگاه ها دانست و به تصویب اساسنامه موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی، سن روسای دانشگاه ها نیز به عنوان بحث های اساسی مطرح در رابطه با این دانشگاه ها اشاره کرد و اظهار امیدواری کرد بخشی از این مسایل توسط وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری حل شود.
وی گفت: سرمایه گذاری در حوزه علم و دانش حرکت به سمت پیشرفت و توسعه کشور ویکی از رسالت های سنگینی است که برعهده دانشگاه‌ها گذاشته شده است .

درادامه مراسم اسدالله عباسی استاندارگیلان نیز ضمن اشاره به نقش این دانشگاه ها در دستیابی اقشار مختلف به امکان تحصیل ، خواستار ارتباط آنها با صنعت شد و اظهار امیدواری نمود که رشته‌های تحصیلی مرتبط با مزیت های جامعه به رشته‌های دانشگاه‌های گیلان اضافه شوند.

در ادامه این اجلاس روسای دانشگاه های غیر انتفاعی به طرح مسائل و موضوعات مربوط به دانشگاه های خود پرداختند.


لینک کوتاه : https://akhbarekar.ir/?p=7111

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.