• امروز : چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 23 October - 2024
8

تظاهرات ده‌ها هزار معلم در لندن در اعتراض به پایین بودن دستمزد‌ها+ فیلم

  • کد خبر : 5792
  • ۱۵ تیر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۸
تظاهرات ده‌ها هزار معلم در لندن در اعتراض به پایین بودن دستمزد‌ها+ فیلم
دها هزار معلم در لندن در اعتراض به پایین بودن دستمزدهایشان تظاهرات کردند.

  به گزارش اخبارکار به نقل از  سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از شبکه پرس تی وی، در انگلیس ده‌ها هزار معلم در ادامه کشمکش با دولت درباره پایین بودن دستمزد‌ها و بودجه مدارس به خیابان‌های لندن آمدند. این تظاهرات همزمان با دومین اعتصاب گسترده معلمان انگلیس در یک سال گذشته و در بحبوحه بحران افزایش هزینه‌های زندگی، برگزار شد.

معلمان انگلیس از کلاس‌های درس خارج شدند و به خیابان‌ها آمدند. صد‌ها هزار معلم مدارس، اینجا در لندن و در سراسر انگلیس برای حفظ شرافت خود و افزایش دستمزدهایشان دست به اعتصاب ۴۸ ساعته زدند.

یک معلم: ما واقعا می‌خواهیم در کلاس‌ها و در کنار دانش آموزانمان باشیم. داریم به پایان ترم نزدیک می‌شویم و دوست داریم در روز‌های باقیمانده از بودن در کنار هم لذت ببریم. اما در همین زمان می‌دانیم که مبارزه برای آینده بچه ها، اعتصاب را نیز شامل می‌شود، زیرا دولت صدای ما را نمی‌شوند.اما والدین و دانش آموزان صدای معلمان معترض را می‌شوند.

یک دانش آموز: این اعتصاب باید انجام می‌شد چرا که قطعا در کوتاه مدت تاثیر گذار خواهند بود. با افزایش دستمزد‌ها معلمان به جای این که سرخورده‌تر شوند، انگیزه‌شان بیشتر خواهد شد.

ولی معلمان سرخورده اند؛ دستمزد آن‌ها پایین و کارشان زیاد است. معلمان اکنون تنها دست به اعتصاب نمی‌زنند، بلکه معلمی را نیز کنار می‌گذارند.

یک معلم: تقریبا ۴۰ درصد معلمان پس از ۵ سال شغل خود را رها می‌کنند. زمان، تلاش و پول زیادی صرف آموزش آن‌ها می‌شود تا معلم شوند. این کار آسانی نیست. ما ۵۰ تا ۶۰ ساعت در هفته با جان و دل کار می‌کنیم. اما بعد از ۴، ۵ سال ۴۰ درصد معلمان استعفا می‌دهند. اوضاع آموزش و پرورش تکان دهنده است و دولت مستقیما مسئول این وضع است.

جولین کیگان وزیر آموزش و پرورش انگلیس می‌گوید دولت پیشنهاد منصفانه و معقولی برای افزایش دستمزد معلمان ارائه کرده است. گفته می‌شود که این وزارت از انتشار پیشنهاد‌های یک هیئت مستقل معلمان برای افزایش دستمزد خودداری کرده است. اتحادیه‌های معلمان می‌گوید این تصمیم آموزش و پرورش انگلیس می‌تواند موجب به درازا کشیدن مناقشه فعلی (بر سر دستمزدها) شود.
بخشی از این مناقشه به این موضوع باز می‌گردد که افزایش دستمزد‌ها از کجا باید تامین شوند. دولت می‌گوید مدارس باید از بودجه فعلی خود برای هرگونه افزایش دستمزد استفاده کنند. معلمان با رد این توصیه می‌گویند مدارس هم‌اکنون نیز با کمبود بودجه روبرو هستند و بودجه افزایش دستمزد‌ها باید به طور کامل از سوی دولت تامین شود.
اعتصاب کنندگان با وجود فضای عدم اطمینان و بالا بودن تورم می‌گویند تا برآورده شدن خواسته هایشان به اعتصاب ادامه خواهند داد.

لینک کوتاه : https://akhbarekar.ir/?p=5792

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.