• امروز : چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 23 October - 2024
4
روایت دردناک سازمان ملل از ؛

سربازگیری گروههای تروریستی از کودکان سوری

  • کد خبر : 5455
  • ۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۵
سربازگیری گروههای تروریستی از کودکان سوری
جدیدترین گزارش سازمان ملل متحد روایتی دردناک از چگونگی سربازگیری گروه شبه نظامی مورد حمایت ارتش آمریکا موسوم به «قسد» و سایر گروههای تروریستی از جمله «جبهه النصره» و عناصر مسلح مورد حمایت ترکیه از بین کودکان سوری در مناطق خارج از کنترل دولت سوریه ارایه کرده است.

به گزارش اخبارکار از ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از گزارش منتشر شده سازمان ملل در ۲۸ ژوئن نوشته است که شبه نظامیان تحت حمایت آمریکا و ترکیه در سوریه همچنان به سربازگیری از بین کودکان برای تقویت توان نظامی خود می افزایند.

این گزارش با اعلام اینکه بیش از یک سوم از اسامی سربازکودک ثبت شده در سوریه به شبه نظامیان مورد حمایت آمریکا موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) در سوریه اختصاص دارد، افزود: این گزارش سازمان ملل حاکی است که گروه‌های مسلح تحت حمایت آمریکا و ترکیه در سوریه همچنان به طور فزاینده‌ای از افراد زیر سن قانونی در صفوف خود استفاده می‌کنند.

گزارش سازمان ملل، تعداد کودکانی که از سال ۲۰۲۰ توسط گروه‌های شبه‌نظامی در سوریه استخدام شده‌اند را بیش از یک هزار و ۲۰۰ نفر اعلام کرد و افزود که در بین کسانی که کودکان را به خدمت می‌گیرند، شبه‌نظامیان (قسد) هستند که بر کنترل میادین نفتی سوریه با همکاری نیروهای اشغالگر آمریکایی سیطره دارند.

این گزارش همچنین بیش از ۶۰۰ مورد از موارد استخدام کودکان در سوریه را از سوی شبه نظامیان قسد و گروه های مرتبط با آن در این کشور دانست و افزود: این در حالی است که این شبه نظامیان در سال ۲۰۱۹ توافقنامه ای را برای پایان دادن به سربازی خردسالان با سازمان ملل امضا کرده بودند.

براساس این گزارش، بیش از ۶۰۰ مورد استخدام کودکان نیز از سوی ائتلاف گروهک های زیر مجموعه گروه تروریستی موسوم به «ارتش ملی سوریه» (SNA) بوده که مورد حمایت ترکیه هستند. این گروه طی سال‌ها جنگجویان چندین گروه افراطی از جمله شماری از تروریست های داعش را در خود جای داده است.

علاوه بر این، سازمان ملل اعلام کرد که گروه تروریستی موسوم به «هیئت تحریر الشام» (HTS) که قبلاً به عنوان جبهه تروریستی النصره وابسته به القاعده شناخته می شد، بیش از ۳۸۰ کودک خردسال را در صفوف خود استخدام کرده است. براساس برخی گزارشها، دولت ترکیه در گذشته تلاش کرد که جبهه تروریستی تکفیری النصره را با تغییر نام به جای یک گروه افراطی تندرو، به عنوان یک گروه میانه رو معرفی کند تا بتواند آنها را به عنوان بخشی از مخالفان میانه روی سوری وارد مذاکرات سیاسی درباره این کشور کند اما این برنامه ترکیه به نتیجه نرسید.

به نوشته آسوشیتدپرس، “بسام الاحمد” مدیر اجرایی گروه تحت عنوان “سوریه برای حقیقت و عدالت” به تازگی در گفت وگو با رسانه ها ابراز عقیده کرد که اگرچه برخی از این کودکان به خاطر اعتقادات مذهبی یا عقیدتی به عضویت این گروه های شبه نطامی در می‌آیند، اما برخی دیگر برای پشتیبانی مالی از خانواده‌هایشان یا فقر مطلق به صفوف شبه نظامیان می پیوندند.

احمد افزود: برخی از کودکان حتی به عنوان مزدور در جنگ های خارجی، به خارج از کشور فرستاده می شوند.

این درحالی است که اخیرا گزارش ها از مناطق تحت اشغال شبه نظامیان قسد نشان می دهد که آنها به زور به خانه ها یورش می برند و کودکان و نوجوانان را برای جنگیدن به سربازگیری اجباری می برند.

سربازگیری از کودکان از سوی تروریستها در بسیاری از درگیری های سوریه موضوعی داغ بوده است. مثلا در طول تلاش‌های جذب نیرو در جبهه تروریستی النصره بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶، که عمدتاً توسط یک مبلغ تندروی مذهبی به نام “عبدالله المحیسنی” انجام می‌شد، تعداد زیادی نوجوان در میان هزاران نفری بودند که برای جنگ با ارتش سوریه به خدمت گرفته شدند. بسیاری از این نوجوانان حتی به مأموریت های انتحاری نیز از سوی تروریستها فرستاده شدند.

لینک کوتاه : https://akhbarekar.ir/?p=5455

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.