• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
8

چطور با دوره‌های آموزش برنامه‌نویسی وارد بازار کار شویم؟

  • کد خبر : 2014
  • ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۹:۲۶
چطور با دوره‌های آموزش برنامه‌نویسی وارد بازار کار شویم؟
برنامه‌نویسی یکی از تخصص‌های بسیار پرطرفدار و پرمتقاضی این روزها در دنیاست.

با رشد و افزایش تعداد استارتاپ‌ها و کسب و کارهای اینترنتی در دنیا موقعیت‌های شغلی برای برنامه‌نویسی هر روز رو به افزایش است، اما سؤالی که برای علاقه‌مندان به این حوزه همیشه وجود داشته این است که آیا می‌توان با گذراندن دوره‌های آموزش برنامه‌نویسی وارد بازار کار شد یا باید حتماً در کارگاه‌ها و دوره‌های آموزش حضوری شرکت کنیم و مدرک پایان دوره بگیریم.

به گزارش اخبارکار به نقل از ایسنا باید بدانید که برنامه‌نویسی مانند هر مهارت و تخصص دیگر قابل یادگیری است و روش یادگیری کاملاً به خودتان بستگی دارد. برای برخی افراد حضور در کلاس بازدهی بیشتری دارد و برای برخی دیگر دیدن دوره‌های آموزش برنامه‌نویسی و تماشای ویدئوهای آموزشی در منزل بیشترین بازدهی را به همراه دارد؛ بنابراین ابتدا باید بدانید که رسیدن به سطح قابل قبول در این حوزه تخصصی از هر راهی ممکن می‌باشد.

چطور یادگیری برنامه‌نویسی را شروع کنیم؟

شما برای شروع یادگیری برنامه‌نویسی ابتدا باید هدف خود را تعیین کنید. برنامه‌نویسی دارای شاخه‌های بسیار متنوعی است که با انتخاب هر یک از آنها مسیر یادگیری نیز متفاوت خواهد بود. به طور کلی برنامه‌نویسی به ۳ شاخه زیر تقسیم می‌شود:

  1. برنامه‌نویسی وب
  2. برنامه‌نویسی موبایل
  3. برنامه‌نویسی نرم‌افزارهای کامپیوتری

شما قبل از هر چیزی باید مشخص کنید که در کدام یک از شاخه‌های بالا قصد فعالیت دارید و سپس بر اساس آن مسیر آموزشی خود را طی کنید.

دوره‌های آموزش آنلاین بهتر است یا حضوری؟

قبل‌تر این مطلب پاسخ به این سؤال را دادیم. انتخاب روش یادگیری کاملاً با خودتان است اما یکی از روش‌های پرطرفدار در دنیا برای یادگیری زبان‌های برنامه‌نویسی مختلف استفاده از دوره‌های آموزش برنامه‌نویسی است که به صورتی ویدئویی تهیه می‌شوند و دانشجو می‌توانند چندین و چند بار آنها را تا یادگیری کامل تماشا کند. امکانی که در کلاس‌های حضوری وجود ندارد و دانشجو در پایان دوره فقط یک جزوه و یک‌سری عکس با خود از کلاس به خانه می‌برد.

یکی از دلایل محبوبیت بالای دوره‌های آموزش ویدئویی همین ویژگی است. شما اگر بخشی از آموزش را متوجه نشوید می‌توانید بارها و بارها آن بخش را مجدد تماشا کنید و حتی در برخی دوره‌ها سؤال خود را از مدرس دوره بپرسید! این امکانات باعث شده تا دوره‌های آموزش ویدئویی از محبوبیت بسیار بالایی در دنیا برخوردار باشند. ی

دوره های آموزش آنلاین بهتر است یا حضوری؟

چطور وارد بازار کار برنامه‌نویسی شویم؟

تا به اینجای مطلب متوجه شدیم که برای ورود به بازار کار برنامه‌نویسی الزامی به گذراندن دوره‌های آموزش حضوری وجود ندارد و می‌توانید با گذراندن دوره‌های آموزش آنلاین و یادگیری کامل زبان یا فریم ورک موردنظر وارد بازار شوید. حالا می‌خواهیم در مورد ورود به بازار کار و چگونگی آن صحبت کنیم.

جالب است بدانید که بسیاری از برنامه‌نویس‌های حرفه‌ای و شاخص، حتی رشته دانشگاهی مرتبط با آن را نداشته‌اند و فقط از سر علاقه به سراغ یادگیری آن رفته‌اند؛ بنابراین ابتدا باید این فرضیه را که ورود به بازار کار برنامه‌نویسی نیاز به مدارک دانشگاهی مرتبط دارد یک‌بار برای همیشه از ذهن خود پاک کنید.

در واقع مهمترین چیزی که در این حوزه باعث استخدام شما می‌شود، تسلط عملی شما به زبان برنامه‌نویسی موردنظر است. اگر شما تسلط کافی برای کدنویسی با زبان یا فریم ورک موردنظر را دارا باشید و پروژه‌هایی بی‌نقص را با آن انجام داده باشید، راه استخدام برای شما بسیار هموار خواهد بود.

بنابراین بعد از یادگیری یک زبان برنامه‌نویسی از طریق دوره‌های آموزشی، بسیار مهم است که به کمک آن پروژه‌های عملی انجام دهید. شما می‌توانید با کمی تمرین و تسلط بر آن، یک‌سری پروژه‌های فریلنسری را قبول کنید و روی آنها کار کنید. با این روش نه تنها تسلط و تجربه خود را افزایش می‌دهید، بلکه اعتماد به نفس کافی برای قرارگیری در یک پوزیشن شغلی را نیز به دست می‌آورید.

درآمد برنامه‌نویسی در ایران چقدر است؟

با توجه به آمارهای منتشر شده، برنامه‌نویسی یکی از شغل‌های پردرآمد در ایران محسوب می‌شود. دلیل آن نیز افزایش روز افزون تعداد کسب و کارهای اینترنتی است که نیاز به این تخصص را در شاخه‌های مختلف افزایش داده است. میزان درآمد در برنامه‌نویسی بسیار متغیر است. در واقع بسته به اینکه شما برنامه‌نویس چه زبان یا فریم ورک برنامه‌نویسی هستید و چند سال تجربه کاری دارید و تاکنون در چه شرکت‌هایی فعالیت داشته‌اید، درآمد شما نیز متغیر خواهد بود اما به عنوان یک کلیت می‌توان گفت حقوق ماهیانه برنامه‌نویسان حرفه‌ای در ایران از ۱۰ میلیون تا ۴۰ میلیون تومان می‌باشد.

لینک کوتاه : https://akhbarekar.ir/?p=2014

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.