• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
3

استخدام خلبان های بازنشسته آمریکایی برای آموزش به نیروهای اوکراینی

  • کد خبر : 19404
  • ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۷:۳۵
استخدام خلبان های بازنشسته آمریکایی برای آموزش به نیروهای اوکراینی
آمریکا با استخدام مجدد و به کارگیری خلبانان بازنشسته خود در پایگاه هوایی رومانی به دنبال آموزش نظامی به نیروهای مسلح ارتش اوکراین است.

اخبارکار – به گزارش ایرنا از نووستی، نیروهای نظامی ارتش اوکراین پس از دریافت اولین محموله جنگنده های اف-۱۶ با مشکلاتی همچون کمبود نیروی متخصص، خلبانان زبده و مهندسین این نوع جنگنده رو به رو هستند.

«دراکن اینترنشنال» شرکت بزرگ هوافضای آمریکایی است که مسئولیت مدیریت عملیات تاسیسات آموزش خلبانی اف -۱۶ در رومانی را بر عهده دارد.

این شرکت اعلام کرده خلبانان متقاضی باید تجربه دست کم ۲هزار ساعت پرواز موفق را داشته باشند.

پیشتر نیز در ماه اوت (مرداد ماه) روزنامه انگلیسی «فایننشال تایمز» در گزارشی از ایجاد ائتلافی متشکل از ۱۱ کشور برای آموزش به خلبانان اوکراینی در زمینه پرواز با اف -۱۶ خبر داد.

وزیر دفاع اوکراین تصریح کرد که این ائتلاف شامل دانمارک، هلند، بلژیک، کانادا، لوکزامبورگ، نروژ، لهستان، پرتغال، رومانی، سوئد و بریتانیا است.

به گزارش ایرنا، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه، پیشتر اعلام کرده بود که الحاق جنگنده‌های اف-۱۶ به نیروی هوایی اوکراین، مسیر جنگ را تغییر نخواهد داد.

وی گفته بود: همانگونه که تانک‌ها، خودروهای زرهی و سایر تجهیزات از جمله موشک‌اندازها را منهدم کرده‌ایم، هواپیما را نیز نابود خواهیم کرد.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهوری اوکراین، اوایل ماه گذشته تحویل جنگنده‌های اف-۱۶ که مدت‌ها مورد انتظار این کشور بود را تایید و اعلام کرد که خلبانان اوکراینی پرواز با این جنگنده‌های ساخت آمریکا را برای عملیات‌هایی در داخل این کشور آغاز کرده‌اند.

رئیس‌جمهوری اوکراین ادامه داد: ما منتظر اف-۱۶های بیشتر هستیم و بسیاری از دوستان ما اکنون در حال آموزش [درباره نحوه کار با این جنگنده‌های ساخت آمریکا] هستند.

ولادیمیر پوتین روز ۲۱ فوریه سال ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

سه روز پس از آن یعنی پنجشنبه پنجم اسفند سال ۱۴۰۰، پوتین عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو – کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد و این جنگ همچنان ادامه دارد.

لینک کوتاه : https://akhbarekar.ir/?p=19404

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.