• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
2

چگونه فاصله زمانی در رزومه را توضیح دهیم؟

  • کد خبر : 18902
  • ۲۷ تیر ۱۴۰۳ - ۶:۲۸
چگونه فاصله زمانی در رزومه را توضیح دهیم؟
به دلایل مختلف ممکن است بین تصدی دو شغل توسط شما فاصله‌ای اتفاق بیفتد. ممکن است مدتی را به گذراندن دوره آموزشی یا تحصیلی بگذرانید، در جست‌وجوی کار باشید، به مسافرت طولانی‌مدت رفته باشید یا از یک عضو بیمار خانواده مراقبت کرده باشید، در هر صورت ایجاد شدن فاصله زمانی در رزومه گریزناپذیر است. بنابراین، از گنجاندن یک سال یا بیشتر فاصله زمانی در رزومه خود نترسید.

تا زمانی که بتوانید مهارت‌های قابل انتقالی را که در طول مرخصی کسب کرده‌اید نشان دهید یا تجربه خودتان را با شغلی که برای آن درخواست می‌کنید مرتبط کنید، فاصله زمانی رزومه شما می‌تواند قابل توجیه باشد. در این مطلب نکاتی را به شما یادآور شده‌ایم که کمک می‌کنند فاصله زمانی در رزومه خودتان را بهتر توضیح دهید و شانس گرفتن شغل جدید در خودتان را بالا ببرید.

فاصله زمانی در رزومه چیست؟

شما به عنوان یک فعال حوزه کار، ممکن است در دوره‌هایی از اشتغال به دور باشید. این دوری ممکن است به علل مختلف شخصی یا وضعیت خانوادگی اتفاق افتاده باشد. به مدتی که در جایی مشغول نباشید، گپ یا فاصله زمانی می‌گویند که وجود آن در روزمه ممکن است باعث سوال کارفرما شود. بنابراین مهم است که از پیش خودتان را آماده کنید علت دوری خودتان از کار را توضیح دهید.

دلایل رایج برای ایجاد فاصله زمانی در رزومه

اگرچه که ایجاد سال‌های فاصله در گروه‌های سنی جوان‌تر بیشتر اتفاق می‌افتد، اما در هر صورت ممکن است برای هر فردی با هر اندازه سابقه کاری پیش بیاید. رایج‌ترین دلایل ایجاد فاصله زمانی عبارتند از:

– ممکن است در دوره‌های زمانی خاصی بخواهید پروژه های شخصی را دنبال کنید که به آنها علاقه دارید

– شاید بخواهید مدتی به دور دنیا یا مکان‌های دور سفر کنید و فرهنگ‌های مختلف را تجربه کنید

– مدتی برای مراقبت از فرزندان یا یک عضو بیمار خانواده از کار دور باشید

– در یک یا چند دوره تخصصی ثبت نام کنید تا مجموعه مهارت‌های خود را افزایش دهید و چیزهای جدید یاد بگیرید

– پس از کناره‌گیری از شغل قبلی بخواهید مهارت‌ها و نیازهای شغلی خود را دوباره ارزیابی کنید و به طور مشخص مسیر شغلی متفاوتی را دنبال کنید

چگونه فاصله زمانی را در رزومه خود توضیح دهیم

وقتی در جلسه مصاحبه مقابل استخدام‌کننده یا کارفرما قرار می‌گیرید، آن‌ها که از پیش رزومه شما را مطالعه کرده‌اند، به موارد مختلفی از جمله گپ‌های شغلی شما توجه می‌کنند. باید برای توضیح فاصله‌های زمانی کارنامه خودتان نکاتی را رعایت کنید که در ادامه می‌بینیم.

۱- صادق باشید

هنگام نوشتن رزومه، صداقت بهترین استراتژی است. اگر دلیل حساس یا شخصی برای گرفتن یک یا چند سال فاصله داشته‌اید، نیازی به وارد کردن جزئیات زیاد نیست. ولی چیزی که باید در نظر بگیرید این است که سعی در پنهان‌کاری نداشته باشید. مدیر استخدام قادر است تشخیص دهد که چه اندازه صداقت به خرج می‌دهید پس دنبال دروغگویی نباشید!

۲- در یک بخش ویژه فاصله زمانی را بیاورید

اگر زمان مرخصی شما چندین ماه طول کشیده‌است، این باید در قسمت تجربه کاری رزومه شما ذکر شود. به عنوان مثال، اگر برای مدتی بیکار بودید، می‌توانید سرصفحه ای مانند «وقفه شغلی» را در سابقه کاری خود بگنجانید. بهتر است دلایل واضحی را بیان کنید، مثلا شرکت کوچک شده یا مدتی را در دوره‌های مشخصی شرکت کرده‌اید و از اشتغال به دور بوده‌اید.

۳- موارد مثبت را برجسته کنید

همان‌طور که قبلا گفتیم، گرفتن یک سال فاصله نکات مثبت زیادی هم می‌تواند باشد و اصلا نگاه منفی نباید به آن داشت. در واقع، نشان دادن این که شجاعت استراحت و کار کردن روی شخصیت خود را داشته‌اید یا به یک فرد عزیز خودتان رسیدگی کرده‌اید، قابل احترام است. حتی اگر این فاصله زمانی برای مراقبت از فرزندان خودتان بوده است، می‌توانید توصیف کنید که چه دیدگاه‌های جدیدی پیدا کرده‌اید و به رشد شخصیت شما کمک کرده است.

۴- دستاوردهای خود را ذکر کنید

هدف اصلی شما این است که دستاوردهای خود را در مدت زمانی که کار را ترک کردید، توصیف کنید. سعی کنید این دستاوردها را با توصیف دقیق و کمی شده بیاورید. برای مثال می‌توانید دوره‌ها، مدارک تحصیلی یا آموزشی را که در طول آن فاصله زمانی خود انجام داده‌اید، ذکر کنید. می‌توانید بگویید در این مدت، دوره XYZ را تکمیل کردم که مهارت‌های ABC را به من آموخت.

۵- برای پاسخ به سوالات آماده باشید

حتی اگر توضیحاتی درباره فاصله‌های زمانی در روزمه آورده باشید، باز هم ممکن است در جلسه حضوری با شما طرح‌شان کنند. خودتان را آماده نگه دارید که با خونسردی و صبر توضیحات بیشتری بدهید. هرگز این را نگویید که توضیحات در روزمه قبلا ذکر شده، بلکه شفاف و صادقانه از آن دوره صحبت کنید.

لینک کوتاه : https://akhbarekar.ir/?p=18902

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.