اخبارکار – روابط عمومی، مجموعه ای از اقدامات و فعالیت های برنامه ریزی شده یک سازمان است که برای برقراری ارتباطات موثر و هدفمند با گروه هایی که با آن در ارتباط اند انجام می دهد.
اگر به کلمات موثر و هدفمند دقت کنید؛ این درست چیزی است که دامپزشکی از آن بی بهره است زیرا نه ارتباط موثری با ارگان دیگری برقرار شده و نه به اهداف خودمان که شاید اصلی ترین آن آشنایی گسترده عوام با حوزه دامپزشکی و ارتقای جایگاه دامپزشکی می باشد رسیده ایم.
در عصر حاضر که رسانه بیشترین تاثیر را در زوایای مختلف زندگی می گذارد، متاسفانه جای خالی دامپزشکی در بزرگترین تریبون رسانه ای موجود یعنی صدا و سیما بیش از پیش احساس می شود به طوری که در این سال ها، معدود برنامه ای با موضوع دامپزشکی ساخته شده و حتی در برنامه هایی با موضوع سلامت نیز جای خالی دامپزشکی، به چشم می خورد.
چرا نباید مستندی با موضوع فعالیت های سازمان دامپزشکی ساخته شود؟چرا کارشناسی از سازمان دامپزشکی در برنامه های مرتبط با دامپزشکی حضور ندارد؟ چرا با ساخت تیزرهای کوتاه، برنامه های ،موزشی در حوزه های مختلف دامپزشکی و یا حتی فیلم های کوتاه بستر و زمینه را برای اشنایی بیشتر عموم مردم جامعه با نام گمنام دامپزشکی مهیا نمی سازیم؟
چاپ مقالات و اخبار دامپزشکی در دیگر مجلات حوزه سلامت و روزنامه ها باید بصورت مداوم ادامه یابد تا گره ارتباطی دامپزشکی با زندگی روزمره مردم و سلامت آنها ناگسستنی گردد. در هر صورت به نظر می رسد تشکیل یک گروه خبره، جوان و پرتلاش که ایده های خلاقاته داشته باشند در بدنه روابط عمومی سازمان دامپزشکی ضروری بوده و سرمایه گذاری روی رسانه می تواند عقب ماندگی این سال های دامپزشکی را جبران نماید.
امروزه شبکه های اجتماعی، جایگاه ویژه ای در زندگی روزمره پیدا کرده اند پس باید با تولید محتواهای خاص، جدید و جذاب مخاطبان را در شبکه های اجتماعی جذب نمائیم و دامپزشکی را آنطور که می خواهیم به مردم نشان دهیم.