• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
2

ایجاد ۷۷۵ هزار شغل خالص در کشور راه اندازی ۳۵۹ بازارچه مشاغل خانگی.

  • کد خبر : 16283
  • ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰
ایجاد ۷۷۵ هزار شغل خالص در کشور راه اندازی ۳۵۹ بازارچه مشاغل خانگی.
امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال «جهش در تولید با مشارکت مردمی» نامگذاری شده است. و بخش اقتصاد نقش موثری در تحقق شعار سال دارد.

به گزارش پایگاه خبری اخبارکار به نقل از سایت بازار، احمد محمدی زاده استاندار بوشهر بعدازظهر یکشنبه گذشته در دیدار با مسئولان حوزه اقتصادی استان ضمن اعلام مطلب فوق اظهار داشت: موفقیت های دولت سیزدهم در حوزه اشتغال و تولید را مورد اشاره قرار داد و افزود: توسعه مستمر اشتغال در کشور بر پایه اکوسیستم اشتغال ملی یکی از موفقیت های اصلی دولت سیزدهم در سال گذشته است.

استاندار بوشهر از کاهش ۰٫۹ درصدی نرخ بیکاری در کشور خبر داد و بیان کرد: نرخ بیکاری در کشور از ۹ درصد در سال ۱۴۰۱ به ۸٫۱ درصد در سال ۱۴۰۲ کاهش یافت که موفقیت بزرگی محسوب می شود.

و افزود: خالص اشتغال ایجاد شده در کشور در سال ۱۴۰۲، ۷۷۵ هزار شغل جدید است.

استاندار بوشهر گفت: سامانه کاریابی در کشور از سال گذشته راه اندازی شد و بیش از ۳۰۰ هزار فرصت شغلی در این سامانه ثبت شد و ۳۱۰ هزار متقاضی کار نیز ثبت نام کردند.

محمدی زاده به توسعه مشاغل خانگی در کشور در دولت سیزدهم پرداخت و افزود: سال گذشته ۱۸۰ هزار پروانه مشاغل خانگی در کشور صادر و بیش از ۳۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات در این زمینه پرداخت شد.

وی افزود: در سال گذشته ۳۵۹ بازارچه مشاغل خانگی در کشور ایجاد شده که نقش موثری در بازاریابی محصولات تولیدی مشاغل خانگی داشته است.

استاندار بوشهر گفت: در استان بوشهر طی یک سال گذشته تحولات ارزنده ای در زمینه اشتغال و تولید و کاهش بیکاری رخ داده است و کاهش نرخ بیکاری به ۶٫۱ درصد از مهمترین آنها است. دستاوردها

محمدی زاده گفت: طی دو سال گذشته حدود ۶۰ هزار شغل خالص در استان بوشهر ایجاد شده است و امسال با رونق فضای کسب و کار و افزایش تولید، اشتغال نیز رشد چشمگیری خواهد داشت.

وی گفت: احیای واحدهای راکد و نیمه راکد استان بوشهر با سرعت بالایی انجام شده است و امیدوارم امسال شاهد احیای تمامی واحدهای تولیدی باشیم.

لینک کوتاه : https://akhbarekar.ir/?p=16283

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.