• امروز : پنج شنبه - ۳ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 24 October - 2024
3
مدیرکل اشتغال بنیاد شهید:

رفع مشکل ضامنِ جامعه ایثارگری برای دریافت وام در انتظار یک تائیدیه است

  • کد خبر : 13298
  • ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۲
رفع مشکل ضامنِ جامعه ایثارگری برای دریافت وام در انتظار یک تائیدیه است
مدیر کل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره ایجاد اشتغال برای جامعه ایثارگران توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش اخبارکار ، «حجت الله امانی» مدیر کل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این سوال که طی دو سال گذشته چه تعداد فرصت شغلی برای جامعه هدف بنیاد شهید ایجاد شده است، گفت: در طی دو سال گذشته بیش از ۲۵ هزار فرصت شغلی را ایجاد کرده ایم. تسهیلاتی که ارائه می‌شود نیز متنوع است، یعنی هم شامل تسهیلات خود اشتغالی می‌شود که در قالب تسهیلات قرض الحسنه است و همچنین ۱۵ درصد بخش ریالی صندوق توسعه ملی را نیز برای ایجاد طرح‌های مولد در اختیار داریم.
برهمین اساس نیز بنیاد در دهه‌های ۸۰ و ۹۰ به دنبال ایجاد صندوق اشتغال و کارآفرینی بود تا بتواند این ظرفیت را ایجاد کند که در کنار فعالیت‌های اصلی خود در حوزه اشتغال و کارآفرینی بحث تامین منابع را نیز به نوعی ساماندهی کند. 

وی ادامه داد: ما تلاش کرده‌ایم بتوانیم تسهیلات ارزان قیمت را در اختیار جامعه هدف قرار دهیم و با پرداخت یارانه از سوی بنیاد این زمینه را ایجاد کرده‌ایم که پرداخت تسهیلات از منابع داخلی را نیز به نوعی مورد حمایت خودمان در قالب یارانه‌ها باشد. همچنین بحث نظارت و مشاوره را نیز در کنار ارائه تسهیلات جدی گرفته‌ایم یعنی مشاوره‌ها در بنیاد شهید در دو بخش انجام می‌شود؛ یکی مشاوره‌های شغلی است که بحث رغبت‌سنجی را انجام می‌دهند و افرادی که تمایل در اجرای طرح‌های کارآفرینی دارند در کمیته‌هایی تحت عنوان مشاوره‌های فنی و تخصصی مشاوره‌های لازم به آن‌ها ارائه می‌شود که این مشاوران در زمینه اجرای طرح فرد را هدایت کنند. 

مدیر کل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: طرحی که امسال به دستور رییس بنیاد شهید تاکید شده است که اجرایی شود، طرح اجرای نظارت همیار بوده است. اگر خدا بخواهد که ما این طرح را بتوانیم اجرا کنیم از ابتدای اجرای طرح تا مرحله فروش براساس نظارت‌های ادواری که صورت می‌گیرد، بتوانیم نظارت جدی‌تری داشته باشیم و به اشتغال پایدار جامعه هدف کمک کنیم. 

امانی در پاسخ به این سوال که بیشترین موضوعاتی که برای اشتغال از سوی جامعه هدف مطرح می‌شود، چیست؟ گفت: بیشتر بحث استخدام مطالبه جامعه هدف ما است و البته ما به دنبال این هستیم که از این شرایط جامعه هدف را خارج کنیم. جامعه ایثارگری یک جامعه پویا و متحول است و همیشه در همه عرصه‌ها خود را نشان داده است و مطمئن هستیم که در عرصه کارآفرینی نیز می‌تواند کمک نظام و اقتصاد کشور باشد. از این جهت به دنبال این هستیم که با ایجاد بسته‌های حمایتی خاص بحث مزدبگیری را به موضوع کارآفرینی تبدیل کنیم. 

وی درباره رفع مشکل ضامن جامعه ایثارگری برای دریافت وام گفت: عمدتا ممکن است این مشکل وجود داشته باشد، اما با وزارت اقتصاد و دارایی موضوع صندوق ضمانت را مطرح کرده‌ایم که اگر انشالله تاییدیه آن را بگیریم، مشکل ضامن برای مشاغل کوچک رفع خواهد شد.

لینک کوتاه : https://akhbarekar.ir/?p=13298

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.