• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
1
معاون توسعه کارآفرینی وزارت تعاون:

سامانه جست‌وجوی شغل وزارت کار رقیب دیگر پلتفرم‌ها نیست 

  • کد خبر : 12915
  • ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۲
سامانه جست‌وجوی شغل وزارت کار رقیب دیگر پلتفرم‌ها نیست 
معاون توسعه کارآفرینی وزارت تعاون گفت: «سامانه جست‌وجوی شغل» رقیب دیگر پلتفرم‌های کاریابی نیست، بلکه توسعه دهنده بازار کاریابی‌ به حساب می‌آید.

به گزارش اخبارکار به نقل از ایسنا، محمود کریمی بیرانوند در حاشیه نمایشگاه رسانه‌های ایران گفت: سامانه جست‌وجوی شغل وزارت کار حدود شش ماه پیش راه اندازی شد. در این سامانه کارجویان و کارفرمایان می‌توانند درخواست‌های شغلی خود را ثبت کنند.

به گفته وی تا کنون بیش از ۲۷۰ هزار فرصت شغلی توسط کارفرمایان و کاریابی‌ها در این سامانه بارگذاری شده است. 

کریمی با تاکید بر اینکه وزارت کار هیچگونه تصدی‌گری در حوزه کاریابی انجام نمی‌دهد، گفت: بر مبنای وظیفه نظارتی، باید سامانه جست‌وجوی شغل راه اندازی می‌شد. درحال حاضر بخش قابل توجهی از بازار کار در پلتفرم‌های کاریابی الکترونیکی و فیزیکی حضور ندارند. با راه اندازی این سامانه، تعامل بین کارفرمایان و کارجویان براساس دستورالعمل وزارت کار شکل می‌گیرد. 

معاون وزیر تعاون درباره استفاده از سامانه کاریابی وزارت کار اظهار کرد: فرآیند استفاده از این سامانه به گونه‌ای است که اتصال کارفرما و کارجو برای شغل مورد نظر از سوی کاریابی‌ها صورت می‌گیرد؛ بنابراین این سامانه سبب گستردگی بازار کاریابی برای سایر پلتفرم‌های الکترونیکی و فیزیکی در این زمینه می‌شود. 

کریمی معتقد است که دولت به عنوان متولی و ناظر به این حوزه وارد شده است؛ چراکه سامانه‌های کاریابی موجود در بهترین حالت ممکن می‌توانند ۱۵ درصد از سهم بازار کاریابی کشور را به خود اختصاص دهند و ۸۵ درصد بدون اقدام باقی می‌ماند؛ از این رو، دولت با راه اندازی این سامانه سعی دارد بخشی از مشکل را برطرف کند. 

لینک کوتاه : https://akhbarekar.ir/?p=12915

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.