• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
3

۱۷۷۱ نفر در طرح مهارت‌آموزی محیط واقعی کار خراسان جنوبی شرکت کردند

  • کد خبر : 12776
  • ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۸
۱۷۷۱ نفر در طرح مهارت‌آموزی محیط واقعی کار خراسان جنوبی شرکت کردند
مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی از شرکت یک‌هزار و ۷۷۱ نفر در طرح مهارت‌آموزی محیط واقعی کار در استان خبر داد.

به گزارش اخبارکار به نقل از خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حسن کامرانی‌فرد صبح امروز در نشست خبری اظهار داشت: رکن اصلی فعالیت اداره کل فنی و حرفه‌ای، آموزش است و جهت اشتغال افراد جویای کار و شاغلین به صورت ویژه دنبال می‌کند.

وی گفت: در بخش دولتی ۱۹ مرکز آموزش مهارتی در ۱۹ گروه هدف با ۱۰۵ کارگاه و ۵۵۰ حرفه آموزشی و در بخش آزاد ۴۰۳ مرکز آموزشی مهارتی با ۳۷۸ حرفه در استان وجود دارد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی افزود: ۱۱ هزار و ۴۰۵ نفر امسالدر مراکز آزاد مهارت دیدند و 27 هزار و ۸۹۲ نفر در بخش دولتی آموزش داده شده است.

کامرانی‌فرد تصریح کرد: شاغلین صنوف و سربازان پادگان‌ها، دانشجویان، زندان‌ها، دانش‌آموزان، فارغ‌التحصیلان دانشگاهی،کودکان بیکار و خیابانی، زنان سرپرست خانوار و پناهندگان از جمله گروه‌های هدف مهارتی هستند.

وی ادامه داد: معرفی شدگان به آزمون ۳۰ هزار و ۲۷۰ نفر بودند و افراد حضور یافته ۲۵ هزار نفر بوده که از این تعداد ۱۹ هزار نفر در آزمون قبول شدند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: یک هزار و ۶۱ دانش‌آموز در مدارس آموزش می‌بینند که منجر به مدرک دیپلم تحصیلی می‌شود و سربازان وظیفه با ۴ هزار و ۳۸۰ نفر و حوزه آسیب‌های اجتماعی با ۳ هزار و ۸۶۶ به ترتیب بیشترین گروه بهره‌مند از آموزش‌های فنی و‌ حرفه‌ای هستند.

کامرانی‌فرد با بیان اینکه ۸ کارگاه آموزشی در زندان‌های استان فعالیت می‌کند اظهار داشت: اعطای پروانه کسب، دریافت تسهیلات و جایگزین مدرک تحصیلی، مهم‌ترین کاربرد گواهی‌نامه مهارتی فنی و حرفه‌ای است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری یک هزار و ۷۷۱ نفر در طرح مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی شرکت کردند و بیشترین استقبال مهارت‌آموزان در بخش برادران از رشته تعمیر خودرو و تعمیر لوازم خانگی بوده است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی گفت: دو پروژه نیمه‌تمام در زیرکوه و طبس وجود دارد که طرح نیمه‌تمام زیرکوه ۴۰ درصد و طبس ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

لینک کوتاه : https://akhbarekar.ir/?p=12776

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.