• امروز : چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 23 October - 2024
0

۴۰ هزار نفر در کشور از حمایت شغلی بهزیستی بهره‌مند شدند

  • کد خبر : 11161
  • ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۱
۴۰ هزار نفر در کشور از حمایت شغلی بهزیستی بهره‌مند شدند
رییس دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور گفت: ۴۰ هزار نفر از جامعه هدف این سازمان از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون مورد حمایت شغلی قرار گرفتند.

به گزارش اخبارکار ، محسن ایروانی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از کارخانه فنرلول ایران در شهرستان دامغان استان سمنان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سن اشتغال جامعه هدف ۱۸ تا ۶۵ سال است و بهزیستی کشور توانست با اقدام‌های حمایتی، سالانه ۸۰ هزار نفر را مورد حمایت شغلی قرار دهد و افزایش آمار تا ۱۰۰ هزار نفر در دستور کار است.

وی به تسهیلات پرداخت شده اشاره کرد و گفت: امسال ۵۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی به جامعه هدف پرداخت شد و طی پیگیری های سازمان بهزیستی و سایر نهادهای حمایتی، ۷۰ هزار میلیارد ریال دیگر نیز به سازمان بهزیستی اختصاص یافت تا بتوان افراد بیشتری را تحت حمایت قرار داد.

وی بیان کرد: ظرفیت های موجود برای تسهیل امر اشتغال افراد تحت پوشش در حال شناسایی است و پس از شناسایی ظرفیت‌ها، طرح و مشوق‌های لازم عملیاتی می‌شود.

ایروانی تصریح کرد: سازمان بهزیستی به عنوان تسهیل‌کننده اشتغال در کنار بخش صنعت، خدمات و کشاورزی در تلاش است تا زیرساخت‌های ایجاد اشتغال جامعه هدف را به بهترین شیوه فراهم کند.

رییس دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه تمام تلاش بهزیستی و به صورت ویژه دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی فراهم کردن زمینه برای اشتغالزایی است، اضافه کرد: از جمله این مشوق ها ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه، خوداشتغالی و کارفرمایی، پرداخت حق بیمه سهم کارفرما و خویش‌فرما، پرداخت یارانه دستمزد برای افراد دارای معلولیت است و در آینده برنامه معافیت مالیاتی برای استخدام افراد دارای معلولیت در دستور کار است.

خودکفایی کشور در تولید سه هزار نوع فنر تا ارزی ۲ میلیون دلار

مدیر عامل شرکت دانش بنیان فنرلول ایران نیز در حاشیه این بازدید به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به پیگیری های انجام شده و اقدامات این کارخانه در راستای ایجاد اشتغال مددجویان بهزیستی و کمیته امداد، مجوز رسمی فعالیت موسسه خیریه نیکوکاران «والا» به شرکت دانش بنیان فنرلول ایران اعطا شد.

جواد علی نژاد افزود: هدف از ایجاد این موسسه خیریه در مرحله اول شناسایی خانواده های والا، ایجاد اشتغال پایدار و حمایت های جانبی از این جامعه هدف است.

وی اظهار داشت: در این مجموعه ۳۰۰ نیروی کار در هفت خط تولید، همه روزه و به صورت سه شیفت اشتغال دارند که از این تعداد ۸۰ نفر شامل مددجویان بهزیستی و کمیته امداد هستند.

علی نژاد به طرح توسعه کارخانه اشاره کرد و گفت: پس از جذب سرمایه در گردش لازم، با طرح توسعه پیش بینی می‌شود بین ۸۰ تا ۳۰۰ نفر دیگر در کارخانه مشغول به کار شوند.

وی خاطرنشان کرد: کارخانه فنرلول ایران به عنوان اولین کارخانه تولید صنعتی فنر و بی‌رقیب در تولیدات منحصربه فرد، سابقه تولید ۱۴ هزار نوع فنر دارد که در صنایع خودرویی، نفت، پتروشیمی، پزشکی، گاز و لوازم خانگی کاربرد دارد.

وی خاطرنشان کرد: این مجموعه توانسته است با تولید سه هزار و ۵۰۰ نوع فنر، کشور را به خودکفایی برساند و از خروج ۲ میلیون دلار ارز جلوگیری کند.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان فنرلول ایران، ظرفیت تولید این مجموعه را سالانه هشت هزار تن عنوان کرد و گفت: در حال حاضر، ۱۰ درصد تولیدات کارخانه به کشور عراق صادر می‌شود و تلاش می‌شود تا صادرات به کشورهای ونزوئلا، الجزایر و کشورهای حاشیه خلیج فارس محقق شود.

رییس دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور به همراه محمود منطقی مدیرکل بهزیستی استان سمنان از این واحد تولیدی فعال در زمینه اشتغالزایی بازدید کردند.

لینک کوتاه : https://akhbarekar.ir/?p=11161

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.