• امروز : چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 23 October - 2024
3

ممنوعیت انواع پوشش سر در آزمون استخدام دولتی در یک ایالت هند

  • کد خبر : 10914
  • ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱
ممنوعیت انواع پوشش سر در آزمون استخدام دولتی در یک ایالت هند
اداره آزمون ایالت کارناتاکا (KEA) هر نوع پوشش سر را در طول آزمون‌های استخدامی آتی هیئت‌ها و شرکت‌های مختلف در این ایالت ممنوع کرده است.

به گزارش اخبارکار به نقل از ایرنا از خبرگزاری آنی، با وجود ممنوعیت حجاب به عنوان یک نشانه مذهبی، اداره آزمون کارناتاکا به دنبال اعتراضات سازمان‌های راست‌گرا، اجازه داده است که گردنبندهای ازدواج (مانگال سوترا) حلقه‌های انگشت پا (که نشانه‌های مذهبی هستند) استفاده شوند.

این اداره کد لباس برای امتحانات استخدامی که در ۱۸ و ۱۹ نوامبر (۲۷ و ۲۸ آبان) در سراسر ایالت کارناتاکا برگزار می شود را اعلام کرد و افزود که این اقدام بخشی از تلاش برای جلوگیری از تخلفات امتحانی با استفاده از دستگاه های بلوتوث است.

اگرچه این محدودیت لباس به صراحت حجاب را ممنوع نمی کند اما دستورالعمل های جدید بر آن تاکید دارند. پیش از این، زنان با حجاب برای بررسی دقیق باید زودتر در مراکز امتحانی حاضر می شدند و پس از آن به آنها اجازه ورود به سالن داده می شد.

پیش از این، دولت کارناتاکا به داوطلبان اجازه داده بود که هنگام حضور در آزمون‌های استخدامی حجاب داشته باشند.

مناقشه حجاب در ژانویه ۲۰۲۲ ( دی ماه ۱۴۰۰) و زمانی آغاز شد که کالج دولتی پی یو در اودوپی شش دختر با حجاب را از ورود به جلسه امتحان منع کرد. به دنبال آن، دختران بیرون از دانشکده به دلیل ممانعت از ورود اعتراض کردند. اعتراضات به سایر بخش‌های ایالت نیز سرایت کرد و به اعتراضات و آشوب‌ها در چندین نقطه در کارناتاکا منجر شد.

سیدارتا دارامایا، نخست وزیر ایالتی کارناتاکا، پس از ادای سوگند، گفته بود که به بخش آموزش به نام سیاست آموزشی جدید (NEP) اجازه «تقلب» داده نخواهد شد.

وی افزود: هیچ بحثی در مورد مصالحه در مورد حفاظت از هماهنگی و میراث سکولار کارناتاکا وجود ندارد و سیاست نفرت تحمل نخواهد شد و محیط ترس ریشه کن خواهد شد.

لینک کوتاه : https://akhbarekar.ir/?p=10914

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.