• امروز : چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 23 October - 2024
4
آشنایی با ؛

۹ نکته مهم برای تاسیس مرغداری

  • کد خبر : 10819
  • ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۸:۵۷
۹ نکته مهم برای تاسیس مرغداری
اخبارکار - تاسیس مرغداری یکی از کارهای پرطرفدار بوده و علیرغم سختی ها، افراد در راه اندازی کسب و کار در این حوزه بسیار فعال ومشتاق هستند. پرورش طیور ازسوددهی بالایی برخورداربوده که برای دستیابی به مطلوب‌ترین نتیجه باید نکاتی از مرغداری مورد توجه قرار گیرد.

راه اندازی کسب و کار برای خود می تواند بسیار مفید، پر سود و سرگرم کننده باشد. یکی از کارهایی که طرفداران مخصوصی دارد، مرغداری است. تاسیس مرغداری یک کار سخت و پر زحمت است اما در عین حال می تواند لذت بخش نیز باشد. از زمان های قدیم تاکنون پرورش طیور از سوددهی بالایی برخوردار است اما برای اینکه از کارتان مطلوب ترین نتیجه ممکن را بگیرید باید نکات مهم برای تاسیس مرغداری را بدانید و سعی کنید تمامی آن ها را رعایت کنید. اگر به مواردی که در ادامه برایتان ذکر می کنیم تسلط کامل داشته باشید، می توانید از مرغداری خود، منبع درآمد عالی برای خود و خانواده فراهم کنید.

۱- سرمایه گذاری، اولین قدم برای احداث یک مرغداری

هر کسب و کاری برای شروع نیاز به سرمایه دارد تا بتواند شروع خوبی داشته باشد. مرغداری نیز یکی از کسب و کارهایی است که لازمه تاسیس آن، سرمایه اولیه است. اگر دارای سرمایه اولیه از پیش تعیین شده هستید، بسیار عالی است اما در غیر این صورت نیز نباید نگران نباشید. شما می توانید از بانک ها جهت گرفتن وام اقدام نمایید و به تدریج با رونق کسب و کارتان، اقساط آن را بپردازید.

۲- تعیین هدف از تاسیس مرغداری

پیش از اینکه اقدام به خرید لوازم و موارد مورد نیاز کنید، باید هدف مشخصی داشته باشید. برای مثال انتخاب کنید که هدف شما پرورش جوجه ها، تولید مرغ های گوشتی یا تولید تخم مرغ است. در راه انتخاب هدف، پیشنهاد می کنیم بازار هدف را نیز بررسی کنید تا بتواند به شما برای انتخاب هدفتان کمک کند.

۳- محل مناسبی برای مرغداری انتخاب کنید.

انتخاب یک محل مناسب برای زندگی جوجه و پرورش آن ها از اهمیت بالایی برخوردار است. بسیاری از افراد در هنگام شروع تصمیم می گیرند مرغداری را در ملک خود اداره کنند. این انتخاب می تواند مزایا و معایب خاص خود را داشته باشد؛ چراکه انتخاب چنین محلی می تواند هزینه های اولیه شما را تا میزان زیادی کاهش دهد و خودتان نیز تا حدودی در وقتتان صرفه جویی می کنید اما این کار می تواند باعث ایجاد بوهای زننده شود و اسباب آزار و اذیت دیگران را فراهم کند. بنابراین می توانید محلی نزدیک به خود و دور از مناطق مسکونی را برای انجام این کار انتخاب کنید.

۴- به مرغداری خود رسیدگی کنید.

زمانی که محل مناسب را برای تاسیس مرغداری و زندگی جوجه ها فراهم کردید، باید فضای مناسب نیز تعبیه کنید. برای نگهداری طیور ۳ نوع سیستم اساسی وجود دارد: فشرده، نیمه فشرده و گسترده که می توانید انتخاب نمایید. برای اینکه بتوانید راحت تر انتخاب کنید باید بگوییم که اگر مرغداری شما برای تولید تجاری اداره می شود، انتخاب نوع فشرده گزینه مناسبی به شمار می رود؛ زیرا این امکان را می دهد که پرندگان را در قفس و روی زمین پرورش دهید.

۵- خرید تجهیزات لازم برای مرغداری

خرید تجهیزات مرغداری یکی از اقدامات مهمی است که چشم پوشی از آن، آسیب های جبران ناپذیری به کسب و کار شما وارد می کند. تجهیزات مرغداری که نیاز دارید و باید حتما اقدام به خرید آن ها کنید شامل:

  • آبخوری
  • دانخوری
  • قفس
  • دستگاه جوجه کشی
  • سیستم تهویه
  • سیستم گرمایشی و سرمایشی
  • ابزار روشنایی
  • سینی تخم مرغ

هرچند که تجهیزات مورد نیاز برای مرغداری بیشتر از موارد ذکر شده در لیست بالا است اما موارد بالا برای شروع کار مرغداری ضروری هستند.

۶- استخدام پرسنل برای اداره مرغداری

بسته به اینکه وسعت کار شما در مرغداری چقدر است، به احتمال زیاد نیاز به نیروهایی دارید که بتوانند شما را در این راه یاری دهند. شاید برای شروع کار حجم کار شما در مرغداری زیاد نباشد و بتوانید به تنهایی مدیریت کنید اما با گذشت زمان باید تعیین کنید که به چه تعداد نیرو برای کمک به اداره امور مربوط به مرغداری نیاز دارید.

۷- خرید جوجه

مرغداری بدون جوجه تنها یک شوخی خنده دار است؛ بنابراین در اولین فرصت مناسب اقدام به خرید جوجه با توجه به بودجه خود نمایید. برای شروع کار پیشنهاد می کنیم جوجه های مسن تر را کنار گذاشته و از جوجه های یک روزه شروع کنید. همچنین اگر در این زمینه تجربه کافی ندارید، تعداد کمی جوجه تهیه کنید تا روش های پرورش آن ها را فرا بگیرید.

۸- کسب اطلاعات پیرامون جوجه ها

جوجه ها حیواناتی هستند که نیاز به مراقبت داشته و پرورش آن ها نیاز به آموزش دارد. یکی از موارد مهمی که باید آن را فرا بگیرید این است که بدانید چگونه به جوجه ها غذا بدهید. اگر نتوانید به جوجه ها غذا بدهید به طور قطع رشد خوبی نخواهند نداشت و نمی توانند به سوددهی شما کمک کنند. همچنین سعی کنید غذای مناسب با شرایط جوجه را تهیه کنید تا مشکلی پیش نیاید.

علاوه بر این، با انجام برخی معاینات و واکسینه کردن جوجه ها، آن ها را از هرگونه بیماری مصون نگه دارید. در کنار تمامی این موارد آب و غذای تمیز و کافی را فراموش نکنید.

۹- بازاریابی، رکن اصلی موفقیت کسب و کارها

هرچقدر هم که شما برای رونق کسب و کارتان تلاش کنید اما اصول بازاریابی را به درستی اجرا نکنید، به موفقیت دست نخواهید یافت. پیشنهاد می کنیم کانال های بازاریابی خود را با توجه به محل کسب و کارتان پیدا کنید؛ چراکه عدم توجه به آن سبب رکود بیزینس شما خواهد شد. اگر بتوانید محصولاتی که از مرغداری برایتان حاصل می شود را بفروشید، به راحتی و با سرعت بالا می توانید تجارت خود را توسعه دهید.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم ۹ نکته اصلی که پیش از شروع مرغداری باید به آن ها توجه کنید را ذکر کنیم. فراموش نکنید که مرغداری یکی از کسب و کارهایی است که در کنار سوددهی بالا نیاز به توجه و مراقبت دارد. پیشنهاد می کنیم تا حد امکان تمامی موارد بالا را رعایت کنید تا بهترین نتیجه را از راه اندازی و تاسیس مرغداری داشته باشید.

لینک کوتاه : https://akhbarekar.ir/?p=10819

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.