• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
4
با اخذ مجوز از سازمان اداری استخدامی صورت خواهد گرفت:

استخدام ۹۰۰ نفر در حوزه آب وزارت نیرو

  • کد خبر : 10508
  • ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۴
استخدام ۹۰۰ نفر در حوزه آب وزارت نیرو
معاون وزیر نیرو از اقدامات انجام شد جهت جذب 900 نفر در حوزه آب وزارت نیرو خبرداد.



«مریم کارگرنجفی» امروز در آیین اختتامیه «نشست تخصصی ارتقای بهره‌وری در بخش‌های منابع انسانی، توسعه مدیریت تحقیقات و فناوری اطلاعات وزارت نیرو» ضمن اعلام این خبر گفت : جذب این نیروها در سازمان اداری استخدامی قطعی نشده است و اگر امور به خوبی پیش برود تا پایان سال می‌توانیم مجوز استخدامی برای آزمون استخدامی بخش دولتی را اخذ کنیم.
وی افزود : وزارت نیرو در ابتدای سال گذشته رتبه ۱۴ را درخصوص صدور مجوز‌های الکترنیک کسب و کار اخذ کرد؛ این امر برنامه دولت در بحث فناوری اطلاعات است و به شدت پیگیری و رصد می‌شود تا مجوز‌های کسب و کار از این طریق صورت گیرد. خوشبختانه در گزارشی که اعلام شد در پایان سال ۱۴۰۱ تا به امروز وزارت نیرو در صدر جدول صدور مجوز‌های الکترونیک با کمترین میزان تاخیر در بررسی درخواست‌ها قرار گرفته و لازم است برای حفظ این جایگاه لحظه‌ای غافل نشد و امور را به بهترین شکل ممکن پیش برد.
حضور
کارگرنجفی، جوانگرایی در انتصابات و استفاده از ظرفیت بانوان در پست‌های مدیریتی را از تأکیدات وزیر نیرو بیان کرد و گفت: در این زمینه مذاکرات جدی با مراکز مختلفی صورت گرفت؛ مجوز کانون ارزیابی صلاحیت‌ها برای پژوهشگاه نیرو اخذ کرده‌ایم و تا پایان سال نظام حرفه‌ای مدیران ابلاغ می‌شود تا از این طریق افراد از ابتدای فعالیت در پست‌های مختلف، شناسایی شوند و زمینه رشد و ارتقای آنها فراهم شود. به طور کلی هدف ما بهره‌مندی از ظرفیت، توان و دانش نیرو‌های جوان در پست‌های مدیریتی صنعت آب و برق است.

عضویت بانوان در هیئت مدیره ۱۰۳ شرکت وزارت نیرو

به گفته معاون سرمایه انسانی، تحقیقات و فناوری اطلاعات وزیر نیرو، در وزارت نیرو در زمینه استفاده از ظرفیت بانوان اقدمات بسیار خوبی صورت گرفته است؛ با دستور وزیر نیرو تاکنون در ۱۰۳ شرکت وزارت نیرو بانوان عضو هئیت مدیره منصوب شدند در این زمینه با بیش از ۳۵۰ نفر مصاحبه شده است.

ساماندهی اطلاعات منابع انسانی وزارت نیرو

کارگرنجفی با اشاره به رونمایی از «ساما» به عنوان سامانه اطلاعات منابع انسانی وزارت نیرو بیان کرد: در این سامانه اطلاعات همه فعالان صنعت آب و برق در شرکت‌های مختلف با هرنوع قراردادی ثبت شده است و مرجعی برای تبدیل وضعیت نیروها، صدور مجوز و مواردی از این دست خواهد بود؛ ادعای شرکت‌های مادرتخصصی این است که اکنون بیش از ۹۵ تا ۹۹ درصد اطلاعات همکاران شاغل در این سامانه بارگذاری شده است.

معاون سرمایه انسانی، تحقیقات و فناوری اطلاعات وزیر نیرو ادامه داد: قرار است فناوری اطلاعات کمک کند تا سرعت کار افزایش، سطح کیفی ارتقا و سلامت و شفافیت در پیشبرد امور ایجاد شود؛ بنابراین حوزه‌های فناوری اطلاعات در این زمینه باید پیشروتر باشند.

تغییر کارکردهای مجتمع های آموزشی پژوهشگاه نیرو

کارگرنجفی از تشکیل شورای تحقیقات وزارت نیرو به ریاست وزیر نیرو خبر داد و گفت: جلسه نخست این شورا اخیرا برگزار و مصوبات آن به زودی ابلاغ می‌شود. کارکرد‌های مجتمع‌های آموزشی پژوهشگاه نیرو تغییر می‌کند و به سمت آموزش‌های کاملا تخصصی و پردیس‌های علم و فناوری وزارت نیرو در حال تغییر مسیر است.

وی اضافه کرد: قرار است پژوهشگاه نیرو، پارک علم و فناوری را تا پایان سال با برنامه زمانبندی مشخص ایجاد کند؛ همچنین برای ساتکاب نیز وظایف بسیار مهمی در شورای تحقیقات محول شده است.

لینک کوتاه : https://akhbarekar.ir/?p=10508

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.