• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
2

فراخوان جذب ۴۰۰۰ جایگاه شغلی جدید برای نخبگان در اوایل آبان ماه

  • کد خبر : 10461
  • ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۵
فراخوان جذب ۴۰۰۰ جایگاه شغلی جدید برای نخبگان در اوایل آبان ماه
قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان از دو فراخوان جذب با ظرفیت ۴ هزار نفر و با جایگاه شغلی جدید برای ورود نخبگان به دستگاه‌های اجرایی، در اوایل آبان ماه خبر داد.

به گزارش اخبارکار به نقل از خبرگزاری تسنیم، سیدسلمان سیدافقهی؛ قائم مقام بنیاد ملی نخبگان و داود پیرانی؛ از نخبه‌های کشوری با حضور در برنامه “تهران ۲۰” موضوع مطالبات نخبگان را بررسی کردند.

داود پیرانی؛ از نخبه‌های کشور با اشاره به جمله‌ای از مقام معظم رهبری که می‌فرمایند مفید بودن و موثر بودن از نگاه نخبگان چگونه می‌شود و آنان چه انتظاراتی دارند، اظهار کرد: در ابتدا باید بگویم که ما به عنوان یک شهروند معمولی چه وظایفی داشته و به عنوان یک نخبه چه وظایفی را بر عهده داریم؟ نخبگان دوست دارند در حوزه‌ای که در آن تخصص داشته اقدامی را براساس هوش، تلاش و پشتکار خود انجام داده و به اصطلاح کاری که فراتر از آنچه که معمول است را انجام دهند. اشتغال در کشور ما فرایندی دارد و نخبگان می‌خواهند که با انجام کارهای اساسی مشکلی را حل کنند و باید بستر را برای آنان فراهم کنند و مانع راه آنان نشوند. به عنوان مثال در حال حاضر در نظام سلامت فرایندهایی وجود دارد و نخبگانی می‌گویند که به جای اتلاف وقت و انرژی، بر اساس یک مدل دیگری می‌خواهند این خدمت را انجام دهند.

وی ادامه داد: آنان بیشتر از آنکه بخواهند مفید باشند نیازمند این هستند که فضا را به آنها داده تا کاری را انجام دهند. البته باید قوانین ما منعطف باشد و دستورالعملی که مربوط به ۲۰ سال گذشته است، نباید مانع نخبگان شود. نخبگان می‌خواهند به آن فضای اصلی‌ای که قرار است در آن نقش آفرینی کنند، ورود پیدا کنند. من تا زمانی محصل و دانشجو هستم پس از آن می‌خواهم وارد فضای استادی شوم که ورود به این فضا بسیار سخت است. دلیل آن هم این است که ما آن بستری که در آنجا ساختیم همچنان کشش آن را ندارد که یک نخبه‌ای بیاید و ایده‌ و تغییرات خود را طی ۱۰ روز ابتدایی ایجاد کند و این موضوع در حال حاضر به صورت صد درصدی در کشور فراهم نیست.

لینک کوتاه : https://akhbarekar.ir/?p=10461

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.