• امروز : شنبه - ۱ دی - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 21 December - 2024
9

۵ اشتباه کسب و کارهای کوچک در استفاده تجاری از شبکه های اجتماعی

  • کد خبر : 1653
  • ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷
۵ اشتباه کسب و کارهای کوچک در استفاده تجاری از شبکه های اجتماعی
با توجه به این امر که فعالیت در تمامی شبکه های اجتماعی رایگان است، فضایی شکل گرفته تا برندهای کوچک نیز در کنار ابر برندها قرار گرفته و اقدام به فعالیت بازاریابی خود نمایند. با این حال این دسته از برندها به علت بودجه محدود خود، باید کاملا مراقب اشتباهات احتمالی باشند.

با توجه به این امر که فعالیت در تمامی شبکه های اجتماعی رایگان است، فضایی شکل گرفته تا برندهای کوچک نیز در کنار ابر برندها قرار گرفته و اقدام به فعالیت بازاریابی خود نمایند. با این حال این دسته از برندها به علت بودجه محدود خود، باید کاملا مراقب اشتباهات احتمالی باشند. در این رابطه آگاهی از موارد رایج، باعث خواهد شد تا با مشکلات به مراتب کمتری مواجه شوید. در این راستا ۵ اشتباهی را مورد بررسی قرار خواهیم داد که در بین کسب و کارهای کوچک، بسیار شایع است.

۱-درگیر شدن بیش از اندازه

شبکه های اجتماعی به علت تنوع و ماهیت نامحدود خود، افرادی را ترغیب به حضور بیشتر می‎کند. در این رابطه حضور بیش از حد در شبکه‏ های اجتماعی، یکی از اشتباهات رایج کسب و کارها خصوصا برندهای کوچک، محسوب می ‎شود. در این رابطه نکته ‎ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که شما بودجه کافی برای استخدام افرادی حرفه ‎ای جهت مدیریت صفحات را نخواهید داشت. به همین خاطر این وظیفه به خود مدیر و یا افراد تیم شرکت محول می ‎شود. تحت این شرایط حضور بیش از حد به معنای کاهش زمان برای انجام اقدامات دیگر خواهد بود. این امر حتی اگر به نتایج خوبی نیز منجر شود، باعث خواهد شد تا در سایر بخش ‎ها، با مشکلاتی جدی مواجه شوید. در این راستا با نگاهی واقع‎ بینانه به این موضوع پی خواهید برد که هیچ دلیلی برای چنین اقدامی وجود نداشته و در رابطه با هر شبکه، یکسری استانداردها وجود دارد. بدون شک گذر از آنها نتیجه عکس را به همراه خواهد داشت.

۲-انتخاب کمپین ‎های اشتباه

کمپین های بازاریابی می‎ تواند زمینه رشد سریع شما را به همراه داشته باشد. با این حال این امر به معنای آزادی عمل در انتخاب هر موردی نخواهد بود. نکته ‎ای که در این بخش باید به آن توجه داشته باشید این است که برخی از کمپین‎ ها دیگر نتیجه لازم را ندارند. درواقع محدوده زمانی آنها به پایان رسیده و نباید براساس تجربیات موفق گذشته، اقدام به انتخاب آنها نمایید. در این راستا برای سنجش درستی و یا اشتباه در اقدامات خود، بهترین راهکار این است که نتایج را به آمارهای هفتگی تبدیل نمایید. این امر باعث خواهد شد تا با مقایسه، بتوانید نسبت به میزان موفقیت خود، امتیازی را مشخص کرده و تصمیمات آتی را به مراتب بهتر اتخاذ نمایید.

۳-عدم توجه به فرصت‎ ها

در هر شبکه موقعیت ‎هایی شکل می ‎گیرد که برندها باید از آن نهایت استفاده را داشته باشند. برای مثال ممکن است یک ترند جدید شکل گیرد. تحت این شرایط اگر شما از آن استفاده نکنید، یک شانس بزرگ را از دست خواهید داد. نکته ‎ای که نباید فراموش کنید این است که شما به عنوان یک برند کوچک، از شناخت به مراتب کمتری در بین جامعه هدف خود برخوردار هستید. تحت این شرایط طبیعی است که اولویت انتخاب، با برندهای باسابقه، بزرگ و مشهور باشد. با این حال با چنین راهکارهایی شما می‎ توانید در مدت زمانی کم، به محبوبیت لازم دست پیدا کرده و سایر رقبا را با چالشی جدی مواجه سازید.

لینک کوتاه : https://akhbarekar.ir/?p=1653

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.