• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
3

۸۶ هزار بازنشسته صنعت فولاد در انتظار ورود رئیس جمهور چهاردهم

  • کد خبر : 18250
  • ۰۲ تیر ۱۴۰۳ - ۶:۵۶
۸۶ هزار بازنشسته صنعت فولاد در انتظار ورود رئیس جمهور چهاردهم
نایب رئیس کانون بازنشستگان فولاد مازندران از انتظار ۸۶ هزار بازنشسته صنعت فولاد برای ورود رئیس جمهور چهاردهم و حل مشکلات خبر داد.

شوکت‌الله آزادی در گفت و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سوادکوه با اشاره به حضور ۷ هزار نفر بازنشسته صنعت فولاد در استان مازندران و ۸۶ هزار نفر در کشور، اظهار کرد: صندوق بازنشستگی صنعت فولاد در اقدامی شتابزده در سال ۱۳۹۱ از وزارت صنعت به وزارت رفاه منتقل شد و با تفکر کمیته امدادی نگاه کردند و ما علاقه‌ای به این نوع نگاه به بازنشستگان نداشتیم.
نائب رئیس کانون بازنشستگان فولاد مازندران، افزود: حقوق و مزایای ما در زمانی با کارکنان صنعت نفت مطابقت می‌کرد و آیین‌نامه استخدامی فولاد با نفت تقریبا یکی بود ولی به ثمن‌بخس انتقال دادند و ما کارکنان فولاد به ویژه معدن به دلیل شرایط سخت معدن باید درمان خوب داشته باشیم و به دلیل بیماری‌زا‌بودن فعالیت در معدن نگاه ویژه درمانی ضرورت داشت ولی برای بازنشستگان صندوق فولاد از نظر پرداخت مستمری عقب‌تر هستند که تنگ‌نظری وزارت کار مشکل‌زا است.
وی با اشاره به اینکه کارشناسی خوب در اجرای اصل ۴۴ انجام نشد و هنگامی که تغییرات برطبق اصل۴۴ انجام می‌شد بازنشستگان دیده نشدند، خاطرنشان کرد: در گذشته متولی پرداخت حقوق بازنشستگان همان واحد‌هایی بودند که فرد از آن واحد بازنشسته شد ولی پس از واگذاری در اصل ۴۴، پرداختی‌ها به بازنشستگان دیده نشدند و دولت و مجلس مصوب کردند که برای تامین مالی بازنشستگان فولاد برخی کارخانجات به صندوق واگذار شد.
آزادی با اشاره به اینکه برای تصمیمات کلان که با آینده بازنشستگان اهمیت داشت، نظرات رئیس جمهور و وزیر مهم است، اظهار کرد: مدیریت ضعیف و چشم‌پوشی وزیر که برای ۳۰۰ میلیارد تومان در بانک رفاه تضمین گذاشتند و با عدم انجام تعهد، بانک آن راغ در اختیار گرفت و اگر الان موجود بود ده‌ها هزار میلیارد تومان ارزش داشت.
نایب رئیس کانون بازنشستگان فولاد مازندران به سرباززدن صندوق از همسان‌سازی خبر داد و گفت: صندوق فولاد مکلف به همسان‌سازی است و رفت و آمدهای لابی‌گرایانه مدیران، ضعف‌ عملکرد‌ها و عدم آشنایی به صندوق از مشکلات مهم ما است که این صندوق به علت حیات خلوت‌شدن برخی نمایندگان پر‌نفوذ و دولت‌مردان، زمین گیر شد.
وی با بیان اینکه کشور به سمت پیرشدن می‌رود و ‌معضل بزرگ صندوق فولاد، حضور مدیران ناتوان و نالایق است که ما را بیچاره کردند، افزود: حقوق برای ۱۴۰۳ بودجه‌محور است و قانون‌محور نیست که جای انتقاد دارد و انتظار از رئیس جمهور این است که بازنشستگان فولاد در شرایط سخت کار کردند و باید دیده شوند و بالای ۱۰۰ هزار میلیارد تومان از دولت طلب ولی حقوق بخور‌نمیر دارند.

لینک کوتاه : https://akhbarekar.ir/?p=18250

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.