• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
2
از طریق طرح زین الدین؛

۷۸ نفر در زنجان جذب دستگاه‌های دولتی می‌شوند

  • کد خبر : 11359
  • ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۹
۷۸ نفر در زنجان جذب دستگاه‌های دولتی می‌شوند
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار زنجان از جذب ۷۸ نفر در ۹ دستگاه اجرایی از طریق آزمون استخدامی طرح شهید زین‌الدین خبر داد.

به گزارش اخبارکار به نقل از خبرگزاری مهر، مرتضی شهامی ظهر دوشنبه در نشست خبری با موضوع طرح استخدامی شهید زین‌الدّین اظهار کرد: پیشنهاد این طرح برای به‌کارگیری افراد خارج از ضوابط استخدام‌های مرسوم مطرح و روند استخدام به جای وزارتخانه‌ها به استان‌ها سپرده شد.

وی با اشاره به اینکه در این طرح اولویت‌ها بر اساس طرح توسعه استان مشخص و درون دستگاه‌ها پست‌های کلیدی انتخاب شده است، ابراز کرد: در اولویت نخست اجازه استخدام پست‌های عمومی صادر نشده و فقط در پست‌های تخصصی نیرو جذب خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار زنجان با بیان اینکه پیش از این در استخدام نیروهای مورد نیاز یک دستگاه، وزارتخانه مربوطه برای ۳۰ استان تصمیم می‌گرفت و نمی‌توانست نظارت کافی داشته باشد، تصریح کرد: در طرح شهید زین‌الدین با توجه به نیاز استان، جوانان مؤمن، نخبه، متخصص، انقلابی و تحول‌خواه به‌کارگیری خواهند شد.

وی تعداد نیروهای پیش‌بینی شده در این طرح را ۸۰ نفر اعلام کرد و گفت: در نهایت با تأمین اعتبار وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مربوطه مجوز استخدام ۷۸ نفر در ۹ دستگاه اجرایی استان زنجان فراهم شده و همزمان با آزمون فراگیر استخدامی در روز هشتم دی‌ماه این آزمون برگزار می‌شود.

شهامی خاطرنشان کرد: داوطلبان می‌توانند از ۲ آذرماه تا پایان روز شنبه ۱۱ آذرماه ۱۴۰۲ نسبت به ثبت‌نام در این آزمون اقدام کنند و کارت حضور در آزمون، از روز ۵ دی‌ماه ۱۴۰۲ بر روی سایت آزمون جهاد دانشگاهی به آدرس hrtc.ir قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه طرح شهید زین الدین ۲ نیز برای سال آینده اجرا خواهد شد، عنوان کرد: در دستگاه‌ها دو دسته شغل تعریف شده که به شغل‌های تخصصی و عمومی معروف هستند و برای استخدام افراد، امتیازی برای شاغلان و نیروهای همکار در دستگاه‌ها در نظر گرفته نشده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار زنجان با اشاره به اینکه دستگاه‌ها خالی شده نیروی کار کارشناس نداریم، یادآور شد: ۶۰ نفر در دو سال گذشته بازنشسته شدند و کسی جایگزین آن نشده است.

وی ادامه داد: بنابراین استخدام‌های پیش‌بینی شده در طرح شهید زین الدین عدد بزرگی نیست و به چابک‌سازی ادارات لطمه نمی‌زند.

شهامی در خصوص استفاده از نیروهای شرکتی در دستگاه‌ها با نظر مدیران خاطرنشان کرد: طبق قانون در ۱۰ درصد پست‌ها می‌توانیم نیروی قراردادی جذب کنیم و از اختیارات مدیران است که نیروی قراردادی و شرکتی جذب کنند.

وی افزود: در طرح شهید زین‌الدین استخدام ۱۰ نفر نخبه از میان نخبگان بومی و ۱۰ نفر مدیر شامل مدیرکل، فرماندار و بخشدار که رابطه استخدامی با دولت نداشته باشد، نیز پیش‌بینی شده و برای معلولان هم سهمیه‌ای اختصاص یافته است.

لینک کوتاه : https://akhbarekar.ir/?p=11359

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.