• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
5

۵۹ کارگر فروشگاه زنجیره‌ای رفاه اردبیل در آستانه بیکاری قرار گرفتند

  • کد خبر : 4546
  • ۰۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۳
۵۹ کارگر فروشگاه زنجیره‌ای رفاه اردبیل در آستانه بیکاری قرار گرفتند
نزدیک به ۵۹ کارگر فروشگاه زنجیره‌ای رفاه اردبیل با مشکل تعدیل و بیکاری مواجه هستند.

به گزارش اخبارکار مرتضی مقدم (دبیر اجرایی خانه کارگر اردبیل) در تماس با خبرنگار ایلنا گفت: حدود ۵۹ کارگر فروشگاه رفاه اردبیل با عناوین مختلف شغلی از تاریخ یکم تیر ماه در لیست تعدیل قرار گرفته و در آستانه بیکاری هستند.

او ضمن تأسف‌بار خواندن تعدیل کارگران فروشگاه زنجیره‌ای رفاه اردبیل، افزود: تعدیل از کار این ۵۹ کارگر درحالی صورت گرفته است که هم اکنون ۴۱ کارگر دیگر که در این فروشگاه مشغول به کارند، از امنیت شغلی برخوردار نیستند.

به گفته مقدم، کارگران تعدیلی از کارگران باتجربه فروشگاه رفاه اردبیل بوده‌اند که با سوابق مختلف چندساله در این واحد فروشگاهی مشغول کار بودند.

دبیر اجرایی خانه کارگر اردبیل بیان اینکه کارگرانی که در لیست تعدیل قرار گرفته‌اند، نگران آینده و تامین معاش خانواده‌هایشان هستند، در ادامه افزود: در هفته‌های اخیر بحث‌هایی در ارتباط با تعدیل دو هزار و ۵۰۰ کارگر فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه در سطح کشور مطرح شده که به نگرانی کارگران این فروشگاها دامن زده است و این در حالیست که ۵۹ نفر از کارگران فروشگاه زنجیره‌ای رفاه اردبیل روز گذشته نامه ترک کار خود را دریافت کرده‌اند.

مقدم با اشاره به اینکه از نمایندگان مجلس و دولتمردان می‌خواهیم دغدغه اشتغال جوانان را جدی بگیرند، و مهم‌ترین دغدغه‌های کارگران حفظ اشتغال موجود است، گفت: برای دفاع از حقوق کارگران با کسی تعارف نداریم و از تمام ظرفیت‌های قانونی و بازدارنده برای ممانعت از تعدیل‌های گسترده استفاده خواهیم نمود. به همین دلیل از استاندار و فرماندار اردبیل به‌عنوان نمایندگان عالی دولت می‌خواهیم مشکل کارگران اخراجی فروشگاه زنجیره‌ای رفاه را در اولویت کاری خود قرار دهند.

دبیر اجرایی خانه کارگر اردبیل در پایان افزود: خانه کارگر آمادگی دارد با استفاده از تمام ظرفیت‌های خود برای جلوگیری از اخراج کارگران و رفع مشکلات موجود، همکاری نماید.

لینک کوتاه : https://akhbarekar.ir/?p=4546

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.