• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
5

کم‌توانان را استخدام کنید، وام کم بهره بگیرید

  • کد خبر : 10225
  • ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۷
کم‌توانان را استخدام کنید، وام کم بهره بگیرید

به گزارش اخبارکار به نقل از خبرگزاری فارس از زنجان، یکی از دغدغه‌های مهم و اساسی در جامعه اشتغال است، دغدغه‌‌ای که برای معلولان و توان‌خواهان مهم‌تر و حیاتی‌تر است. بر اساس قانون وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، مؤسسات دولتی، شرکت‌ها و نهادهای عمومی و انقلابی مکلف‌اند سه درصد (۳درصد) از مجوزهای استخدامی خود به جز موارد ذکرشده در […]

به گزارش اخبارکار به نقل از خبرگزاری فارس از زنجان، یکی از دغدغه‌های مهم و اساسی در جامعه اشتغال است، دغدغه‌‌ای که برای معلولان و توان‌خواهان مهم‌تر و حیاتی‌تر است.

بر اساس قانون وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، مؤسسات دولتی، شرکت‌ها و نهادهای عمومی و انقلابی مکلف‌اند سه درصد (۳درصد) از مجوزهای استخدامی خود به جز موارد ذکرشده در بندهای (ت) و (ث) ماده (۱۱) این قانون را به افراد دارای معلولیت اختصاص دهند و سازمان اداری و استخدامی کشور موظف است نسبت به تخصیص این سهمیه استخدامی برای افراد دارای معلولیت اقدام و بر رعایت آن نظارت کند.

اما اگر بخش خصوصی در این زمینه ورود و اقدام به استخدام معلولان کنند از چه حمایت‌هایی برخوردار خواهد شد.

خدابنده لو، سرپرست اداره کل بهزیستی استان زنجان امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: کارفرمایانی که نسبت به استخدام معلولان اقدام کنند از وام کم‌بهره و کمک‌هزینه بیمه برخوردار خواهند شد.

سرپرست اداره کل بهزیستی استان زنجان افزود: یک هزار و ۷۶۲ مددجو و ۱۱۳ دانش‌آموز و همچنین ۲۹ دانشجو توان‌خواه در حوزه بینایی در استان زیرپوشش بهزیستی استان زنجان قرار دارند. 
وی هزینه تحصیل در مدارس استثنایی را رایگان اعلام کرد و افزود: بخشی از هزینه سرویس مدارس این عزیزان توسط بهزیستی و بخشی نیز توسط آموزش‌وپرورش پرداخت می‌شود.
خدابنده لو در رابطه با کمک‌هزینه مسکن خانواده‌های دارای فرزند معلول گفت: خانواده‌های دارای یک معلول مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان و خانواده‌هایan> 2 معلول ۲۰۰ میلیون تومان کمک هزینه مسکن برای ساخت مسکن به‌صورت بلاعوض پرداخت می‌شود.

لینک کوتاه : https://akhbarekar.ir/?p=10225

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.