• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
3

کلاهبرداری در پوشش کاریابی و استخدام در شرکت های اینترنتی

  • کد خبر : 10175
  • ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵
کلاهبرداری در پوشش کاریابی و استخدام  در شرکت های اینترنتی
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از ضربه پلیس به شبکه اجاره‌ای کارت‌های بانکی در پایتخت خبر داد.

به گزارش اخبارکار به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سرهنگ داوود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت، گفت: در پی رصد و پایش روزانه فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص شد افرادی در قالب تیم‌های چند نفره اقدام به اجاره کارت‌های بانکی شهروندان در پوشش کاریابی و استخدام شرکت‌های اینترنتی می‌کنند.
وی افزود: کارآگاهان پلیس فتا پایتخت با بررسی موضوع و با ردگیری‌های دقیق سایبری یک شبکه بزرگ ۲۰۰ نفره را که در خصوص اجاره کارت‌های بانکی تحت پوشش شرکت‌های کاریابی در سراسر کشور فعالیت داشته شناسایی کردند.
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت گفت: کارشناسان این پلیس با بررسی‌های فنی و علمی موفق به شناسایی تمامی اعضای این تیم در فضای حقیقی و مجازی شدند و با محرز شدن هویت آنان، مجرمین در نقاط مختلفی از استان تهران و چند استان همجوار دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیک به پلیس فتا منتقل شدند.
سرهنگ معظمی گودرزی با اشاره به اینکه این شبکه یکی از بزرگترین شبکه‌های اجاره کارت بانکی در سراسر کشور بوده است افزود: متهمین پس از انتقال به پلیس فتا به جرم خود معترف شدند و اعلام کردند کارت‌های بانکی افراد را با تبلیغات دروغین و وعده استخدام اینترنتی و حقوق بالا اجاره و در کلاهبرداری‌های اینترنتی و سایت‌های شرط بندی از آن‌ها استفاده می‌کردند.
وی گفت: مطابق قوانین و مقررات جاری، مسئولیت تمام تراکنش‌ها و مبادلاتی که از طریق حساب و کارت‌بانکی شهروندان انجام می‌شود ابتدا بر عهده دارنده صاحب حساب است و هیچ ادعایی مبنی بر اجاره دادن حساب برای مراجع قانونی قابل قبول نیست.

لینک کوتاه : https://akhbarekar.ir/?p=10175

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.