• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
5
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»

کلاهبرداری با درج آگهی تقلبی استخدامی درسایت دیوار

  • کد خبر : 1860
  • ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱
کلاهبرداری با درج آگهی تقلبی استخدامی درسایت دیوار

به گزارش اخبارکار ، سرهنگ علی حسینی اظهار داشت: در پی مراجعه و شکایت مدیرعامل یکی از شرکت‌ها به پلیس  فتا با ادعای سواستفاده از هویت وی، بیان داشت شخصی ناشناس در برنامه دیوار، خود را مدیر شرکت بنده معرفی کرده و با درج  آگهی جعلی با عنوان استخدام نیروی کار، ضمن اخذ مبالغی از کارجویان و هموطنان به […]

به گزارش اخبارکار ، سرهنگ علی حسینی اظهار داشت: در پی مراجعه و شکایت مدیرعامل یکی از شرکت‌ها به پلیس  فتا با ادعای سواستفاده از هویت وی، بیان داشت شخصی ناشناس در برنامه دیوار، خود را مدیر شرکت بنده معرفی کرده و با درج  آگهی جعلی با عنوان استخدام نیروی کار، ضمن اخذ مبالغی از کارجویان و هموطنان به بهانه مصاحبه کاری و ثبت نام، از آنان کلاهبرداری می‌کرد.

وی افزود: پس از واریز وجه به شماره حساب اعلام شده، فرد آگهی دهنده پاسخگوی تماس کارجویان نبود؛ لذا مراتب به صورت ویژه دردستورکارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

این  مقام انتظامی ادامه داد: با اقدامات فنی و شگرد‌های خاص پلیسی کارشناسان فتا، متهم به هویت معلوم مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مقام قضایی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد. متهم پس از بازجویی‌های فنی و پلیسی، اعتراف کرد که با هدف کسب منافع مالی اقدام به انتشار آگهی‌های جعلی، جذب نیروی کار نموده و به این ترتیب پس از دریافت مبالغی از متقاضیان، تلفن همراه خود را از دسترس خارج می‌کرد.

سرهنگ حسینی خاطر نشان کرد: با بررسی‌های بعمل آمده مشخص گردید متهم حدود ۱۲۰ فقره کلاهبرداری انجام داده است؛ لذا پرونده جهت انجام اقدامات قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

این مقام مسئول به شهروندان و به ویژه افراد جویای کار توصیه کرد: یکی از شگرد‌های مجرمان سایبری کلاهبرداری مبالغ اندک، ولی به تعداد انبوه است؛ بنابراین با توجه به اهمیت موضوع به افراد جویای کار توصیه می‌گردد مراقب آگهی‌ها و تبلیغاتی که در سایت‌هایی نظیر شیپور و دیوار و یا شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود باشند و با مطالعه قوانین سایت‌های موصوف نسبت به نیات افراد مختلف هوشیار بوده تا در دام سودجویان فضای سایبری گرفتار نگردند.

لینک کوتاه : https://akhbarekar.ir/?p=1860

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.