• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
3
چگونه سوابق بیمه را می توان خرید؟

کارگران شاغل در مناطق آزاد تجاری ، صنعتی و ویژه اقتصادی بخوانند!

  • کد خبر : 18382
  • ۰۶ تیر ۱۴۰۳ - ۸:۳۶
کارگران شاغل در مناطق آزاد تجاری ، صنعتی و ویژه اقتصادی بخوانند!
جزئیات «خرید سابقه بیمه تامین اجتماعی» با شرایط جدید و صفر تا صد اعلام شد.

خرید سابقه بیمه تامین اجتماعی با شرایط جدید و صفر تا صد

مسلما همه دوست دارند تا با پرداخت مبلغی، بازنشستگی خود را تامین کنند و خیالشان بابت داشتن حقوق بازنشستگی راحت باشد. اما خب برخی افراد سابقه بیمه کمی دارند و به این فکر می‌کنند که آیا امکان خرید سابقه بیمه را دارند یا خیر؟ در ادامه به همه این موارد اشاره شده است.

بیمه تامین اجتماعی یک نظام تامین اجتماعی است که به منظور حفظ و تامین حقوق اجتماعی و اقتصادی افراد در برابر ریسک‌های مختلف به صورت تامین مالی فعالیت می‌کند. بیمه تامین اجتماعی در بسیاری از کشورها وجود داشته و در بسیاری از جوامع مورد استفاده قرار گرفته است.هدف اصلی بیمه تامین اجتماعی، ایجاد تعادل میان حقوق و تعهدات اجتماعی و اقتصادی فرد است. اعطای کمک‌های مالی به افرادی که به دلیل بیماری، ناتوانی، تحت تاثیر سن، از کار افتاده‌اند و یا در شرایط اقتصادی ضعیف قرار دارند، از عمده فعالیت‌های این سازمان است. یکی از موارد پیگیر در سازمان خرید سابقه بیمه تامین اجتماعی است .

یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در سابقه بیمه تامین اجتماعی ، عدم رد کردن بیمه از سمت کارفرما است. بسیاری از افراد با توجه به دانسته‌های خود از مدت زمان پرداخت حق بیمه، سراغ بازنشستگی می‌روند، اما خبر ندارند که در صورتی که حق بیمه آنها توسط کارفرما پرداخت نشده باشد، نمی‌توانند ادعا کنند که سی سال سابقه بیمه دارند.

به موجب نظریه مشورتی اداره کل روابط کار، جبران خدمت و بیمه بیکاری وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی،‌ آن دسته از کارگران شاغل در مناطق آزاد تجاری و صنعتی و ویژه اقتصادی که متقاضی دریافت بیمه بیکاری هستند اما خارج از موعد قانونی ۳۰ روز نسبت به تشکیل پرونده اقدام می‌کنند، می‌توانند از طریق نزدیک‌ترین هیات حل اختلاف مستقر در ادارات کار مجاور در مناطق آزاد تجاری ـ‌ صنعتی و ویژه اقتصادی درخواست خود را به ثبت برسانند.اردیبهشت ماه امسال معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ارسال لایحه اصلاح قانون بیمه بیکاری به مجلس دوازدهم خبر داد و گفت: مطالعه تطبیقی که در کشورهای مختلف صورت گرفت، نشان می‌داد که فقط کارفرما در خصوص بیمه بیکاری پرداخت نداشت و کارگر هم در جایی سهم داشت لذا پیشنهاداتی را در اصلاحیه مطرح کردیم که گسترش دامنه شمول از جمله آنها بود.
منبع : اندیشه معاصر

لینک کوتاه : https://akhbarekar.ir/?p=18382

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.