• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
3

پرداخت بیش از هزار میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی در زنجان

  • کد خبر : 14871
  • ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۶
پرداخت بیش از هزار میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی در زنجان
مدیرکارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی زنجان گفت: سال گذشته بیش از هزار و ۸۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره برای راه اندازی مشاغل خانگی در این استان به متقاضیان پرداخت شد.

به گزارش پایگاه خبری اخبارکار به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ آقاجانلو بابیان اینکه سال گذشته بیش از هزار و ۸۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره برای راه اندازی مشاغل خانگی در این استان به متقاضیان پرداخت شد، گفت: این میزان تسهیلات به ۸۳۰ نفر از متقاضیان واجد شرایط در استان پرداخت شد که ۷۰۰ نفر از آن ها به صورت اشتغال مستقل و ۱۳۰ نفر نیز به صورت پشتیبان بود که زمینه اشتغال ۶۶۵ نفر را فراهم کردند.

وی با بیان اینکه در سامانه مشاغل خانگی ۵۲۳ شغل تعریف شده است، افزود: کار‌های خانگی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های کسب‌وکار نقش قابل توجهی در توسعه و ایجاد درآمد در اقتصاد کشور‌های پیشرفته و کمتر توسعه‌یافته دارد.

مدیرکارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی زنجان ادامه داد: در سال‌های أخیر حمایت از مشاغل خانگی و خرد به یکی از سیاست‌های کشور‌های پیشرفته دنیا تبدیل شده است و برنامه ریزی جدی برای ورود دولت‌ها به آنها در خوشه‌ها و شاخه‌های مختلف و متعدد صورت می‌گیرد.

آقاجانلو افزود: امروزه نقش مشاغل خانگی در رونق اقتصادی و تثبیت درآمد برای دهک‌های پایین اقتصادی جامعه و ایجاد فرصت‌های شغلی برای تمامی فعالان اقتصادی محرز شده و طرح‌ها و برنامه‌های متنوعی در این زمینه به مرحله اجرا درآمده است.

وی از تحقق ۱۲۰ درصدی اشتغال هدف گذاری شده سال گذشته در این استان با ایجاد ۱۷ هزار و ۵۰۰ شغل خبر داد و گفت: برای امسال نیز سهم استان ایجاد ۱۱ هزار و ۵۷ اشتغال جدید تعیین شده است.

لینک کوتاه : https://akhbarekar.ir/?p=14871

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.