• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
4
۱۲ مرداد برگزاری آزمون استخدامی دیگر

ورود حدود ۵۰ هزار نفر نیروی تازه نفس به بدنه آموزشی کشور

  • کد خبر : 4730
  • ۰۵ تیر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۸
ورود حدود ۵۰ هزار نفر نیروی تازه نفس به بدنه آموزشی کشور
معاون وزیر آموزش و پرورش: با برگزاری آزمون استخدامی در سال تحصیلی پیش رو ۴۹ هزار و ۴۸۴ معلم جدید وارد مدارس کشور می‌شوند.

به گزارش اخبارکار به نقل از خبرگزاری صداوسیمای مرکز مازندران؛ معاون پارلمانی و امور استان‌های وزیر آموزش و پرورش در حاشیه رونمایی از کتاب معلم مدرسه در کلاردشت از برگزاری دور اول آزمون استخدامی این سازمان خبر داد و گفت: برای جذب حدود ۲۵ هزار معلم در مدارس ابتدایی و ۲ هزار و ۳۰۰ معلم در مدارس استثنایی آزمون استخدامی برگزار شد و از بین سه برابر ظرفیت توانستیم این تعداد افراد را انتخاب کنیم.
احمدی لاشکی، افزود: این تعداد داوطلب پذیرفته شده پس از گذراندن دوره آموزشی در دانشگاه فرهنگیان به استخدام آموزش و پروش در خواهند آمد.

او همچنین از برگزاری آزمون استخدامی دیگری در ۱۲ مرداد امسال خبر داد و گفت: در این دوره مجوز جذب ۲۲ هزار و ۱۸۴ نفر دیگر از طریق آزمون استخدامی برای دوره‌های متوسطه و کار و دانش و فنی و حرفه‌ای دریافت کرده ایم.

احمدی لاشکی ادامه داد: این تعداد نیرو پس از گذراندن دوره‌های مصاحبه و گزینش برای آموزش راهی دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی خواهند شد.

ممنوعیت بکارگیری نیروی جدید بصورت حق التدریسی، خرید خدمات و نهضت سوادآموزی

معاون وزیر آموزش و پرورش به وضعیت نیرو‌های حق التدریسی، خرید خدمات و نهضت سوادآموزی در نظام آموزشی کشور اشاره کرد و گفت: براساس برنامه هفتم، لایحه ارائه شده به مجلس شورای اسلامی جذب نیروی جدید در این بخش ممنوع است.
او با بیان اینکه هم اکنون ۱۷ هزار نیروی خرید خدمات در نظام آموزشی کشور فعالیت دارند نباید نگران و دغدغه داشته باشند افزود: درصورت نیاز منطقه مجدداً از ظرفیت این گروه که سابقه همکاری داشتند استفاده خواهد شد.

امکان ادامه خدمت معلمان با ۳۰ سال سابقه خدمت

معاون پارلمانی و امور استان‌های وزیر آموزش و پرورش در کلاردشت یکی از دغدغه آموزش و پرورش را خروج نیرو‌هایی با ۳۰ سال سابقه کار اعلام کرد و گفت: ادامه خدمت برای معلمان با ۳۰ سال سابقه کار در لایحه پیشنهادی برنامه هفتم آورده شده است که از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواست می‌شود آن را تصویب کنند.
احمدی لاشکی افزود: در این لایحه پیشنهاد شده است پاداش پایان خدمت ۳۰ ساله به این افراد پرداخت شود و آن‌ها ۵ سال دیگر بتوانند تمدید کنند تا آموزش و پرورش با نیرو‌های کارکشته مسیر آموزش را ادامه دهد.
فیلم کوتاه مصاحبه احمدی لاشکی را در گالری فیلم ببینید.

لینک کوتاه : https://akhbarekar.ir/?p=4730

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.