• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
5

همت بانوی زنجانی در ایجاد اشتغال

  • کد خبر : 3224
  • ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۸
همت بانوی زنجانی در ایجاد اشتغال
بانوی زنجانی با قلم و چکش خود مرز محدودیت‌ها را کنار گذاشته و با هدف زنده نگه‌داشتن هنر و فراهم کردن یک شغل مناسب برای بانوان راهش را پیش گرفته است.

به گزارش اخبارکار به نقل از موج رسا; زهرا نصرتی قلمزن استان زنجان است، بانویی که با قلم و چکش مرز محدویت‌ها را در نوردید و با هدف زنده نگه‌داشتن هنر و فراهم کردن یک شغل مناسب برای بانوان راهش را پیش گرفته است.

نصرتی متولد ۱۳۶۰ با رشته تحصیلی فوق دیپلم مدیریت، قلم‌زنی را حدود ۱۰ سال است که شروع کرده و در کنار اساتید مختلف این رشته آموزش‌های لازم را دیده و برای ارتقای کار خود تلاش کرده است.

این بانوی زنجانی در ابتدای کارش برای پیشرفت در کارش از تسهیلات حمایتی استفاده کرده و با آن یک مغازه قلم‌زنی راه اندازی می‌کند و تا الان هم توانسته تعدادی هنرجو آموزش دهد تا از این هنر بهره‌مند شوند.

تعدادی هم هنرجو زیر نظر این بانوی موفق در حال یادگیری هستند. به هنر جوهایی که خارج از کارگاه هستند خدمات ارائه داده می‌شود مانند؛ خرید چکش، قلم و مس برایشان خریداری می‌شود.

براساس اظهارات این بانونی کارآفرین زنجانی عمده‌ترین مشکلات در این کار هنری این است که برای قلم‌زن‌های این شهر بیمه‌ای وجود ندارد و این مشکل کارکردن در این حرفه برای خانم‌ها را کمی سخت‌تر کرده است.

این بانوی کارآفرین در انتقاد از کم لطفی مسئولان زنجانی در خصوص عدم حمایت از فعالان این رشته در زنجان می‌گوید: در کل حمایتهای از قلم زن‌ها فرقی با مس فروش ها در این شهر نیست.

وی خاطر نشان کرد: خانم‌های شاغل در این رشته برای دریافت تسهیلات به ارگان‌های دولتی مراجعه می‌کنند مورد کم لطفی و  بی‌مهری مسئولین قرار می‌گیرند.
برای دیدن تصاویری از آثار این هنرمند به گالری عکس بازارکار مراجعه کنید .

لینک کوتاه : https://akhbarekar.ir/?p=3224

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.