• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
6

هر آنچه در مورد شغل ولاگری باید بدانید

  • کد خبر : 17937
  • ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۷:۲۱
هر آنچه در مورد شغل ولاگری باید بدانید
ما در این مقاله ضمن معرفی شغل ولاگری، باید ها و نباید های این حرفه و راه های تبدیل شدن به بهترین ولاگر را مرور کرده ایم.

ولاگری و ولاگ ها در مدت زمانی اندک، چشم انداز صنعت تولید محتوا و تبلیغات را دستخوش تغییرات بسیار کرده اند. حالا تولید محتوا نه صرفا به منظور اطلاع رسانی، بلکه با هدف آگاهی بخشی از طریق برقراری ارتباطات و سرگرمی انجام می شود. ولاگر، یا ویدیو بلاگرها، افرادی هستند که از طریق تولید محتوای ویدیویی می توانند افراد زیادی را با خود همراه کنند. ولاگری، بر خلاف آنچه که پشت دوربین می بینیم، شغلی چند وجهی است. برای پیوستن به بازار کار ولاگری چه مهارت هایی نیاز است و چگونه می توان به عنوان یک ویدیو بلاگر در دنیای دیجیتال مارکتینگ ،درآمد کسب کرد؟ ما در این مقاله به این سوالات پاسخ خواهیم داد.

هسته اصلی شغل ولاگری است. ولاگرها با کمک به تصویر کشیدن دنیای پیرامون خود و تولید محتوا در قالب های مختلف، موضوعات متفاوتی را ممکن است پوشش دهند. آنها ممکن است در زمینه تولید ولاگ آموزشی یا ولاگ انگیزشی فعال باشند یا با کمک سناریو نویسی، خدمات و کالای یک برند را تبلیغ کنند. ولاگرها ممکن است هیچگاه روبروی دوربین قرار نگیرند و ولاگ های خود را با کمک بازیگران یا فاکتورهای انیمیشن و گرافیکی تکمیل کنند. آنها ممکن است به نقش اول تمام وبلاگ های خود تبدیل شوند و با ارائه یک ایده منحصر به فرد، حتی برند خود را در دنیای ولاگری ثبت کنند.

ویژگی های کلیدی یک ولاگر چیست؟

ولاگری مجموعه ای از شغل های مختلف است. ولاگرها باید در زمینه تولید محتوا و سناریو نویسی، توانمند باشند. هرچه سناریوی یک ولاگ جذاب تر، منحصر به فرد تر و متفاوت تر باشد، شانس موفقیت ولاگر نیز بیشتر خواهد بود. ولاگرها باید افراد منظم، دقیق و با برنامه ای باشند. فرایند انجام سفارش تولید محتوا، بسیار زمان بر است و بدون برنامه ریزی، ممکن است تمام جنبه های زندگی ولاگر، از جمله زندگی شخصی اش تحت الشعاع قرار بگیرد. ولاگرها همچنین باید بدانند که در تولید محتوا نقش سئو چیست و چگونه می توان با سوار شدن بر روی الگوریتم های جستجو، محتوا را به گروه بزرگ تری از مخاطبان نمایش داد. در کنار تمام موارد فوق آشنایی با تکنیک های فیلمبرداری، تدوین و تولید محتوای ویدیویی نیز از ملزومات حرفه ولاگری هستند.

مشخصات یک ولاگر حرفه ای

تعداد ولاگرهای فعال در پلتفرم های مختلف این روزها رو به افزایش است. با این حال تنها تعداد انگشت شماری از آنها توانسته اند نظر گروه بزرگی از مخاطبان را جلب کرده و به موفقیت دست پیدا کنند. اگر شیوه فعالیت و مشخصات ولاگرهای حرفه ای را مرور کنیم، به چند نقطه اشتراک خواهید رسد. این نقاط اشتراک در واقع عوامل موثر در موفقیت ولاگرها هستند:

  • داستان سرایی: ما انسان ها عاشق داستان هستیم و ولاگرهای حرفه ای، در واقع داستان سرایان خوبی هستند. آنها این مهارت را دارند تا یک موضوع یا اتفاق را به شکلی داستانی به تصویر بکشند. آنها حتی می توانند در جای درست از خط داستانی خود یک محصول یا برند را معرفی کنند، به گونه ای که مخاطبان خود را به مشتریان وفادار آن برند تبدیل کنند.
  •  خلاقیت و پشتکار: ولاگرهای حرفه ای و موفق افرادی خلاق هستند و در کار خود پشتکار دارند. آسان ترین کار پیدا کردن ویدیوهای ترند و اقدام به ساخت آنهاست. مثلا ولاگرهایی که این روزها با به تصویر کشیدن بخش های مختلف زندگی شخصی خود پا به عرصه گذاشته اند، دقیقا روی همین موج سوار هستند. این شکل از محتوا شاید در کوتاه مدت برای بیننده جذاب باشد، اما در بلند مدت می تواند او را دلسرد و خسته کند. ولاگرهای موفق هیچ گاه موفقیت بلند مدت را فدای راحت طلبی کوتاه مدت خود نمی کنند و همواره در تلاش هستند تا با پیدا کردن ایده های جدید، همسو با انتظارات کاربران، بهترین محتوا را در اختیار آنها قرار دهند.

میزان درآمد یک ولاگر چقدر است؟

تخمین درآمد ولاگرها کار چندان آسانی نیست. این میزان درآمد به موقعیت جغرافیایی ولاگر، مخاطبانش، حوزه فعالیت و همچنین سایر روش های کسب درآمد وی از طریق ولاگینگ بستگی دارد. به عنوان مثال، درآمد یک ولاگر که مخاطبش افراد انگلیسی یا اسپانیایی زبان هستند، با درآمد ولاگرهایی که مخاطبانشان افراد ایرانی هستند، متفاوت خواهد بود. بدیهی است که هرچه تعداد مخاطبان شما بیشتر باشد، درآمد شما نیز بالاتر خواهد بود. با این حال، برای آنکه بتوانیم دید واقع بینانه ای از شرایط به شما بدهیم، اجازه دهید درآمد ولاگرها در یوتیوب را تخمین بزنیم. یوتیوب محبوب ترین پلتفرم تولید محتوا در دنیاست و ولاگرها با قبول انجام تبلیغات در خلال ویدیو های خود، می توانند از این پلتفرم کسب درآمد کنند. در یوتیوب، ولاگرهایی که ۱۰۰ هزار فالوور داشته باشند، به طور متوسط در ماه بین ۲۴۰۰ تا ۴۰۰۰ دلار آمریکا درآمد خواهند داشت. هر چه تعداد فالوور ها بیشتر باشد، این درآمد نیز بالاتر خواهد بود.

روش های کسب درآمد از طریق ولاگینگ

تولید محتوا مهمترین منبع درآمد ولاگری محسوب می شود. با این حال، ولاگرها می توانند از روش های دیگری نیز به افزایش درآمد خود کمک کنند. رایج ترین این راه ها عبارتند از:

  • همکاری با برندها: شما به عنوان یک ولاگر می توانید با بسیاری از برندها و اشخاص حقیقی برای تبلیغ محصولات و خدماتشان همکاری کنید. شما می توانید در ازای معرفی محصولات و خدمات برند ها در ولاگ های خود، هزینه ای را به عنوان اسپانسری دریافت کنید. کسب درآمد از طریق اسپانسری معمولا در میان ولاگرهای فعال در حوزه سفر و گردشگری بسیار رایج است.
  •  پخش زنده: پلتفرم هایی مانند YouTube یا فیس بوک به شما اجازه می دهند از طریق پخش زنده، درآمد کسب کنید. در پخش زنده شما با مخاطبان خود ارتباط برقرار می کنید و آنها می توانند وجوه نقدی را مستقیما به اکانت شما واریز کنند. همچنین در صورت قبول پخش تبلیغ در خلال پخش آنلاین، بخشی از درآمد ناشی از تبلیغ به شما اختصاص داده می شود.
  •  فریلنسری: شما به عنوان یک ولاگر، دانش با ارزشی را در زمینه تولید محتوا و تدوین آن دارید و میتوانید این دانش خود را با سایرین به اشتراک بگذارید. ساخت ولاگ یکی از مهم ترین بخش های اکثر کمپین های تبلیغاتی در دنیای امروز محسوب می شود و بسیاری از برند های معتبر، بودجه قابل قبولی را به این موضوع اختصاص داده اند. عضویت در شرکت هایی که به صورت حرفه ای در زمینه تولید محتوا فعال هستند نیز می تواند یک منبع درآمد خوب را برایتان به ارمغان آورد.

ولاگری؛ نتیجه گیری

ولاگر کیست و برای تبدیل شدن به یک ولاگر موفق باید چه مسیری را پیمود؟ ما در این مقاله تلاش کردیم تا با مرور مهم ترین ویژگی ولاگر، مانند دانش آنها در زمینه داستان سرایی، سئو و آشنایی با اپلیکیشن های ساخت ولاگ، به این پرسش پاسخ دهیم. 

لینک کوتاه : https://akhbarekar.ir/?p=17937

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.