• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
3

نخستین آزمون استخدامی معلولان، اردیبهشت ۱۴۰۳

  • کد خبر : 13056
  • ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۵
نخستین آزمون استخدامی معلولان، اردیبهشت ۱۴۰۳
مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی گفت: نخستین آزمون استخدامی ویژه معلولان برگزار می‌شود و در این آزمون ۱۱۹ نفر به استخدام دستگاه‌های اجرایی در می‌آیند.

به گزارش اخبارکار به نقل از خبرگزاری صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی فرگل صحاف افزود: با توجه به صدور مجوز استخدام از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور، فرصتی فراهم شده است تا همه معلولان در آزمون استخدامی ویژه معلولان شرکت کنند.
به گفته وی دفترچه آزمون و اطلاعاتات لازم در این خصوص در وب سایت مرکز آزمون جهاد دانشگاهی و همچنین سایت اداره کل بهزیستی استان درج شده است.

صحاف ادامه داد: بارگذاری مدارک داوطلبان متقاضی شرکت در آزمون از ۲۹ بهمنِ امسال آغاز شده و تا ۹ اسفند ادامه دارد و کارت ورود به جلسه‌ آزمون هم ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ توزیع می‌شود و خودِ آزمون ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار و نتایج آن هم آخر خرداد سال آینده اعلام می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان خاطرنشان کرد: متقاضیانِ معلول باید بر حسب رشته تحصیلی دانشگاهی خود، رشته شغلیشان را انتخاب و در آزمون شرکت کنند.

صحاف یادآور شد: از آن جایی که ۱۱۹ نفر از معلولان، جذب دستگاه‌های اجرایی خواهند شد اطلاع رسانی لازم باید در این خصوص انجام گیرد تا متقاضیان با اطلاع از این موضوع مدارک خود را در سایت بازگذاری کنند، ضمن این که از جمله مدارک مهم برای بارگذاری در سایت استخدامی، کارت معلولیت صادرشده از سوی بهزیستی است.

وی در رابطه با مکان‌های برگزاری آزمون گفت: هنوز مکان‌های برگزاری آزمون مشخص نشده است، اما در اولین فرصت همه جزئیات لازم اعلام خواهد شد.
همچنین به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد؛ معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان‌غربی گفت: براساس قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت و تکلیف دولت ، حداقل سه درصد از مجوزهای استخدامی (‌رسمی، ‌پیمانی و کارگری) دستگاه‏های دولتی و عمومی شامل وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، مؤسسات،‌ شرکتها و نهادهای عمومی و انقلابی و دیگر دستگاههایی که از بودجه عمومی کشور ‌استفاده می‌کنند، به جز موارد ذکر شده در بندهای این قانون را به افراد دارای معلولیت واجد شرایط اختصاص دهد.

علی رزازی افزود: بر اساس اعلام سازمان امور اداری و استخدامی در مرحله اول آزمون چهار هزار و ۳۲۶ نفر در سراسر کشور جذب خواهند شد.

رزازی، با اشاره به اینکه رقابت بین یک فرد دارای معلولیت و یک فرد بدون معلولیت متفاوت و اغلب دشوار است، اظهارکرد: آزمون استخدامی مختص معلولان برگزار می شود تا افراد دارای معلولیت بین خودشان به  رقابت بپردازند.

وی، با بیان اینکه این فرصت بسیارخوبی برای افراد دارای معلولیت و فارغ التحصیل و بدون شغل است که بتوانند جذب سازمانهای دولتی شوند، افزود: در این آزمون ۴۵ دستگاه اجرایی در کشور  دارای سهمیه هستند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان‌غربی، با اشاره به اینکه ثبت نام آزمون استخدامی ویژه معلولان به صورت اینترنتی از روز یکشنبه ۲۹ بهمن ماه آغاز شده و تا پایان روز چهارشنبه ۹ اسفندماه ۱۴۰۲ از طریق پورتال مرکز آزمون جهاد دانشگاهى انجام خواهد شد، افزود: مطابق برنامه ریزی انجام شده، زمان اعلام نتایج آزمون، اواخر خردادماه ۱۴۰۳ خواهد بود.

لینک کوتاه : https://akhbarekar.ir/?p=13056

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.