• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
5
مدیرعامل این صندوق تشریح کرد.

نحوه اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی در صندوق کارآفرینی امید

  • کد خبر : 2898
  • ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۹:۰۰
نحوه اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی در صندوق کارآفرینی امید
به گزارش پایگاه خبری اخبارکار به نقل از دنیای اقتصاد نعمت‌اله رضایی مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید از ارائه تسهیلات به ۷۰هزار طرح اشتغال‌زایی در سال‌جاری خبر داد.

دکتر نعمت‌اله رضایی مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در گفت‌وگو با خبرنگار «دنیای‌اقتصاد» گفت: این صندوق با هدف حمایت از طرح‌‌‌های اقتصادی در مناطق روستایی و محروم اقدام به ارائه تسهیلاتی از قبیل وام‌‌‌های ضروری و اشتغال‌زایی کرده است.
وی افزود: به دلیل پراکندگی طرح‌ها در سراسر کشور و تعدد طرح‌ها سال گذشته بیش از ۴۰‌هزار و ۸۲۵ طرح مورد حمایت قرار گرفت و امسال بیش از ۷۰‌هزار طرح را در دستور کار قرار داده‌‌‌ایم.

رضایی با اشاره به لزوم برخط‌‌‌کردن فرآیندهای اعطای تسهیلات تشریح کرد: صندوق به منظور جلوگیری از تردد افراد در مناطق روستایی و با فاصله از شهر تمام تلاش خود را به کار گرفته تا تسهیلات به صورت غیر‌حضوری و بر‌خط انجام شود. حتی گرفتن تضامین به صورت غیرحضوری و با بارگذاری اطلاعات در این سامانه صورت می‌‌‌پذیرد.
وی افزود: این سامانه از هفته گذشته برای وام‌‌‌های ضروری عملیاتی شده و وام‌‌‌های اشتغال‌زایی که عمده فعالیت صندوق کارآفرینی امید است از هفته آینده در دستور کار قرار خواهد گرفت.
رضایی ادامه داد: تسهیلاتی که پرداخت می‌‌‌کنیم از محل منابع مشترک صندوق و دستگاه‌‌‌های اجرایی است و تمام وام‌‌‌های اشتغال‌زایی از طریق دستگاه‌‌‌های اجرایی معرفی می‌‌‌شوند. بنابراین متقاضیان درخواست خود را متناسب با مجوزی که دارند به دستگاه تخصصی‌‌‌شان به‌صورت برخط ارائه می‌دهند و آن دستگاه مشخصات آنها را برای صندوق ارسال می‌کند.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید ادامه داد: در مرحله بعد احراز هویت‌ها انجام می‌شود و اگر نیاز باشد افتتاح حساب، آنلاین و برخط صورت می‌گیرد. پس از آن بررسی طرح به صورت سیستماتیک انجام می‌شود. چنانچه طرح توجیه اقتصادی مناسب را داشت و متناسب با مفاد تفاهم‌نامه بود ضامنان معرفی می‌شوند و فرآیند پرداخت انجام می‌شود.

لینک کوتاه : https://akhbarekar.ir/?p=2898

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.